Avatar billede mollmannj Nybegynder
23. februar 2016 - 14:15 Der er 2 kommentarer

2 styresystemer

installerede win 8.1 som erstatning for XP. af den ene eller anden årsag bliver der oprettet en ny partition med 8.1 og XP ligger forsat på den anden partition.

resultatet er pt. en maskine der er rimelig låst. Jeg kan ikke slette en af paritionerne da de begge har OS på. jeg kan ikke merge. og i sidste ende har jeg et OS jeg ikke bruger, 2 små partitioner i stedet for 1 stor.

spm. er hvordan jeg løser den og ender med win 8.1 (alt. 10) og en partition?
Avatar billede Wally73 Mester
23. februar 2016 - 14:50 #1
Jeg tror det smarteste nok er at reinstallere fra bunden af med en Windows 10.

Inden du gør dette, så vil jeg dog anbefale dig at hente Windows 10 ned på en USB-pind og så opgradere din Windows 8.1 til Windows 10.
Når dette er gjort, så er din maskinen nemlig registreret hos Microsoft til at kunne køre Windows 10 og så er en ren installation fra USB-pinden en leg.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2016 - 15:40 #2
For at merge skal du først slette indholdet i partionen.