Avatar billede simsen Mester
24. februar 2016 - 21:24 Der er 4 kommentarer

skærmdriver/kort

Hej,

Jeg er fuldstændig blond, når det gælder hardware, så håber på hjælp herinde fra.

Min pc arter sig ikke pt (den sidste måneds tid). Den genstarter skærmene 8/10 gange - altså begge mine skærmer går i sort og mister forbindelsen. 5-10 secunder efter starter den så skærmene op igen. 1/10 genstarter den hele computeren og 1/10 kommer der en system fejlmeddelse, der siger "Skærmdriveren stoppede med at svare".

Så jeg går ud fra, at det er min skærmkort der er ved at stå af.

Jeg har i enhedshåndtering læst mig til at jeg bruger en NVIDIA GeForce GT610.

Nu er det så gode råd er dyere....jeg har ledt på edbpriser.dk og også fundet nogle af den slags. Men jeg kan ikke se, hvilke af dem har tilslutning til 2 skærme (jeg vil have begge mine skærme).

Kan I fortælle mig, om jeg kan købe den første (og billigste) og så smække den i pc'eren og kunne tilslutte begge mine skærme, eller hvilken skal jeg købe?

vh
simsen :-)
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 22:31 #1
Oftest skyldes den type fejl du oplever altså en defekt eller måske mere underdimensioneret strømforsyning.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2016 - 09:24 #2
er der støv på blæsere inde i maskinen? så er det nok et varme-problem.
Avatar billede simsen Mester
13. maj 2016 - 22:42 #3
claea

Du havde ret - det var støv i en af blæserne

Smid et svar og pointsene er dine. Tak for hjælpen.

vh
Simsen :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2016 - 04:25 #4
Bare luk selv, men tak for tilbagemeldingen.