Avatar billede stig3 Mester
27. februar 2016 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kontor PC til mine forældre

Hej

Mine forældres PC er nu blevet så gammel at selv ekstrabladet og bold.dk tager lang tid at loade.

Internet forbindelsen er fin...
Derfor skal de have en ny.

Den skal ikke bruges til at surfe på nettet og læse emails.
Men den må også gerne kunne holde nogle år.

Så hvad skal vi købe ?
Og hvad er vigtigt (SSD ? RAM ? andet ?)
Den skal være samlet når vi modtager den og Windows installeret.

Helst omkring 4000 kr og ikke over 5000 kr
De har skærm, tastatur og mus i forvejen.

På forhånd tak
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. februar 2016 - 01:56 #1
Aldi har et tilbud denne uge til 3999 kr.  se

http://www.eksperten.dk/spm/1009128
Avatar billede Slater Ekspert
28. februar 2016 - 11:22 #2
Bare lige for at nævne det, men internetbrug og emails tager som regel meget lidt systemkraft. Er du sikker på, at maskinen ikke bare er blevet fyldt med skidt og er langsom af den grund, hvilket en formatering kunne fikse helt fint?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2016 - 11:33 #3
#2 Enig. Og en indvendig rensning af hardwaren vil også hjælpe på måden computeren arbejder på :-)
Avatar billede stig3 Mester
28. februar 2016 - 11:37 #4
Ja, jeg har prøvet en del ting lige fra virus scan, windows opdatering, ad-aware scan, msconfig og fjerne alt opstarts skrammel etc.

Men den fryser alligevel engang i mellem og 4000 for en ny er en bedre option and at prøve at lokalisere om det er køling til CPU eller grafikkort eller noget helt tredje.

Den har levet sit "liv" godt og kan men god samvittighed gå på pension.

Og en ny med SSD disk kan også mærkes selvom man "bare" skal surfe :-)
Avatar billede stig3 Mester
29. februar 2016 - 20:11 #5
Det blev til den fra Aldi.

#1
Tror du skal lægge et svar for at jeg kan uddele points
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. marts 2016 - 01:46 #6
Held og lykke med den..