Avatar billede Mariesk Nybegynder
29. februar 2016 - 17:13 Der er 5 kommentarer

Bruge SD kort i stedet for XD kort på Olympus kompaktkamera

Hej.

Kan mit Olympus kamera fra 2007, som oprindeligt har et xd kort på 512 mb, bruge et sd kort med flere gb? - altså vil et sd kort passe kameraet i fysisk størrelse ligesom xd kortet gør?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. februar 2016 - 17:30 #1
xd-kort har et helt andet design i stik-forbindelsen, så det kan du ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. februar 2016 - 17:34 #2
Du kan nok gå op til 2gb - og det er så typisk en grænse i filsystemer - og 2gb xD koster altså 382kr (du kan muligvis finde det billigere).
https://www.fcomputer.dk/hardware/lagring/flash/kort/xd/olympus/m-xd2gb-xd-picture-card-type-m.html
Avatar billede store-morten Ekspert
29. februar 2016 - 19:03 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
29. februar 2016 - 20:20 #4
#3 smart. Men test lige på et gammelt mikro-sd kort på fx 4gb, om kamera kan formatere og adressere mere end 2gb. Det er der, springet fra fat16 til fat32 ligger, og et 8 år gammelt kamera med xD-kort kan næppe. Men det ville være billigere med en stabel mikro-sd kort og en enkelt adapter.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. marts 2016 - 00:06 #5
har du tid til at vente er dette billigere og med  free shipping og under bagatelgrænsen så der ikke ryger told mm på.

http://www.dx.com/p/micro-sd-tf-to-xd-card-adapter-max-16gb-27496