Avatar billede dogtown Seniormester
03. marts 2016 - 17:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgagsniveau i Joomla 3.4

Jeg har kørt mig lidt fast med brugerniveau og adgangs kontrol.

Mit problem er at jeg ønsker at dele op de registrerede op i to undergrupper af "Registreret". Det vil sige at begge grupper kan tilgå alt som er sat med adgang "Registreret" samt det som er sat med tilgang for deres egen gruppe. eks. "Båder" og "Biler".

det har jeg besvær med. Det resultat er jeg har fået, er at de ikke kan logge på, eller at så ser de det hele.

Har søgt google højt og lavt, men finder ikke en artikel som omtaler den opdeling/løsning jeg ønsker.

Har i tip til artikel eller løsning modtages den med et stort tak :-)
Avatar billede Zeebaah Praktikant
04. marts 2016 - 14:12 #1
er desvære ikke helt så godt inde i bruger kontrol på joomla endnu. men spørg evt. på facebook gruppen joomla cms danmark. der kan man få hjælp til det meste. og en af medlemmerne er vidst også joomla core developper.

https://www.facebook.com/Joomla-CMS-Danmark-363304780410566/
Avatar billede dogtown Seniormester
07. marts 2016 - 10:26 #2
Efter nogen tid men fejl og søgen. Og mere fejl, tror jeg nu har fundet løsningen!?

Fejl 1:
Det var ikke nok med at tømme cache og udløbene cache. Men skulle også logge bruger af og på for at ændringer i brugerprofil skulle træde i kraft.

Fejl 2:
Når jeg oprettede brugergrupper under registreret, fik også de forfatter, redeaktør ++ med. Det har jeg ikke med nu.

Fejl 3:
Når man krydser af i en brugergruppe som ligger under registreret, skal afkrydsningen for registreret fjernes da tilladelsen i gruppen under trækker den med sig, og gør det muligt at se den andre gruppen som jeg ønskede ikke at de skulle kunne se.

Nu kører det! :-) Tror jeg  :-)  :-)