Avatar billede klausa Juniormester
06. marts 2016 - 13:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forbind en USB port til en Hyper-V

Jeg kan ikke finde ud af at få forbindelse til en USB port fra en virtuel PC.
På min Windows 10 Build 1511, har jeg installeret Hyper-V version 10.0.10586.0.
På nettet har jeg fundet en udmærket vejledning  hvordan bruger Lokale resources på en Virtual PC.  https://technet.microsoft.com/da-dk/library/dn282274.aspx

Når jeg følger ovenstående vejledning, går det fint med første del af vejledning "Turn on enchanced session mode on Hyper-V Host". Den kan jeg køre helt igennem til og med pkt. 8
Men når jeg skal til den anden del "Choose the local ressource that you want to use" går jeg i stå, da jeg ikke kan finde "Show options" under punkt 3.

Når jeg connecter til en Virtual PC får jeg ikke den viste 'Display configuration'  box op, men et billede af den Virtuelle PC, hvor der står
' The virtual Machine <navn på den virtualle PC> is turned off.
To start the virtualm machine, select 'Start' from Action menu.'

Når jeg starter en Virtual PC, ser det ud for 'enhanced session' er grey ud.
Avatar billede klausa Juniormester
09. marts 2016 - 16:22 #1
Jeg har fundet løsningen:
Jeg skal connecte USB portene i min Virtual PC fra min hovedPC via Remote Desktop og ikke via en Hyper-V konfiguration.
Og når jeg skal bruge USB portene skal jeg tilgå min Virtuelle PC via Remote Desktop
Avatar billede klausa Juniormester
21. marts 2016 - 09:37 #2
Man kan også få adgang til USB på min hovedPC ved en netshare og net use fra hhv min hovedPC og den virtuelle PC