Avatar billede Laitings Nybegynder
11. marts 2016 - 16:07 Der er 2 kommentarer

Asus z170-Deluxe mobo kan ikke se Intel SSD 750 PCIe

Jeg har allerede stillet dette spørgsmål tidligere idag på tomshardware.com forum. Derfor får I lige spørgsmålet på engelsk i stedet for at jeg skal skrive det hele igen på dansk.

Hi everyone,

I can't get my Asus z170 Deluxe to recognize my Intel SSD 750 PCIe 1,2Tb

My setup is:

Asus Z170-Deluxe with a Samsung 950 256Gb m.2 on the mobo for system.
I'm running the newest Asus mobo firmware 1702

CPU: Intel i7 6700
GPU: Asus Geforce GTX980Ti Strix in the PCIe16_1
Storage: 4x3Tb Seagate Baracuda in P3,P4,E1 and E2 sata ports. They are software RAID 0 in windows.

The Intel SSD750 is in the PCIe 16_3 slot. I want to use it as a fast data drive and NOT for boot.

Just a fair warning. I'm a complete newb at this. This is my first build, and I put it together with info I got from around the web.

Anyway, the mobo doesn't seem to recognize the Intel SSD anywhere. Do I need the Hyperkit that comes with the mobo or what? I just plugged it in the PCIe slot. But there are no places to plug anything in from the hyperkit on the SSD.

Maybe I have the wrong settings somewhere in the bios or something?

Hoping someone can help? -right now I'm not really getting anywhere.
Avatar billede Laitings Nybegynder
13. marts 2016 - 10:37 #2
Tak Chalde,

De drivere har jeg prøvet uden held. De vil ikke installere i windows hvis ikke kortet er registreret.

Jeg begynder at mistænke at kortet er defekt. Har haft det i alle pcie slots i motherboardet og det bliver ikke registreret overhovedet. Ellers er der noget bios opsæt jeg ikke kan lure.