Avatar billede Freakyfox Nybegynder
13. marts 2016 - 13:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 "ur" stiller sig forkert hele tiden

Hej alle ekspertens brugere

Jeg har en vildt irriterende med mit ur på min pc...

Det bliver ved med at stille sig til forkert klokkeslet, for det meste ca. en time bagud...

Har skiftet batteriet på bundkortet uden held, og har synkroniseret uret med tidsserver på nettet 1000 gange.. Det bliver ved med at stille sig forkert =(

Nogen der har forslag til en løsning?

Det er et vildt fustrerende problem for mig.. så giver 200 point hvis der er en der kommer med en løsning =)
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
13. marts 2016 - 13:35 #1
øv at man ikke kan redigere sit spørgsmål........
I anden linje mente jeg selvfølgelig: "Jeg har et vild irriterende problem med mit ur på min pc"
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2016 - 14:11 #2
Bare klik på uret, så får du mulighed for at indstille det. Herunder at skifte til en anden sender.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2016 - 15:04 #3
Prøv at gå i bios og indstil den der.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2016 - 15:05 #4
Har du valgt den rigtige tidszone? ,
(UTC+01:00) København, Stockholm, Oslo, Madrid, Paris
ellers å i kontrolpanel/ Internationale-sproglige indstillinger /Formater Flere indstillinger/ i decimaltegn ændre komma til punktum
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. marts 2016 - 15:58 #5
Det lyder som enten et tidszone eller sommer/vintertids problem eller dem begge.
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
13. marts 2016 - 17:14 #6
Har prøvet alle de forskellige "sendere" ingen virker...
Har prøvet at stille uret i bios...
Har rigtig tidszone..

Men det virker desværre stadig ikke =(

Det er som om der er et eller andet program som overtager styringen af mit ur... Og bare stiller det forkert hele tiden =/
Jeg fårstår det ikke?? =(
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2016 - 17:19 #7
Har du nogle opstart programmer der kan fifle med uret?
Tjek planlagte opgaver om der er noget her der kan lave ravage?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2016 - 17:22 #8
Du skal så tjekke opgavestyringen.
Skriv opgavestyring i søgefeltet under start
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2016 - 17:37 #9
Bruger du Screen saver? Ny antivirus?
Har du checkket for Malware og virus?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2016 - 17:45 #10
Prøv at køre disse efter tur
Start med at vælge CMD som administrator: Skriv sfc /scannow
Genstart
Og efter genstart Kør disse!
Microsoft Safety Scan:
https://www.microsoft.com/security/scanner/en-us/default.aspx
Adware Removal-tool :
https://www.techsupportall.com/adware-removal-tool/
Adw-Cleaner:
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
Ccleaner :
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Defraggler:
http://www.filehippo.com/download_defraggler
Malwarebytes. Free:
https://www.malwarebytes.org/mwb-download/thankyou/
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
13. marts 2016 - 21:41 #11
Har ingen ide om hvad jeg skal gøre under opgavestyring???
Ved ikke  hvad screen saver er.. så det gør jeg nok ikke.. Bruger Avast.. free version..

Har ingen idé om hvad der er sket... Men det ser ud som om det virker igen... efter 3 uger... Tog batteriet ud pustede der hvor der sidder.. (hvis der nu var noget støv el. lignende) og... nu virker det???? Mærkeligt...........
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 16:12 #12
Ja det lyder mærkeligt.
Der må så have været en dårlig forbindelse på bios batteriet, så den ikke kunne holde den rette tid??
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
14. marts 2016 - 19:06 #13
Tak for jeres tid.. Og undskylder da for at spilde jeres tid også.. da problemet var så.. simpelt... Men tak
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 20:01 #14
Velbekomme :-)