Avatar billede mijaysen Praktikant
17. marts 2016 - 16:33 Der er 1 kommentar

No input/signal når spiller

Hej eksperter

Jeg har en pc med flg. specs (ikke overclocked):

Asus P7P55D LE (Bundkort)
Core i7-860 @ 2.8 GHz
nVidia Geforce GTX 295 (Med 2 gpu'er)
4 GB Ram (1600 MHz, 9-9-9-24, 1,50v)
SATA HDD (500 GB)

Når min søn spiller sit spil: Runescape får han (som regl) meget hurtigt sort skærm og der står "No input/signal" men pcen kører stadig. Kan nogle gange trykke på "NumLock" eller "CapsLock" og se ændringen på dioden på tastaturet, andre gange ikke. CTRL + ALT + DEL ser ikke ud til at have nogen effekt og jeg er tvunget til at cutte for strømmen og starte pc op igen

Jeg har forsøgt at genskabe fejlen med Heaven benchmark og Prime95 og kan ikke genskabe fejlen. Har dog bemærket at core temps når opmod 100 grader med Prime95 og tænker CPU'en skal have nyt kølepasta, men dette er ikke problemet for har holdt øjne med temps når han spiller runescape og når fejlen opstår er temps meget fine (60-70 grader)

Både heaven benchmark (Basic og Extreme) og Prime95 har fået lov at køre 1 time hver uden nogen som helst problemer. Jeg har også testet ram med MemTest86 og fandt igen fejl

Jeg har yder mere forsøgt at formatere pcen og geninstalleret drivers osv. uden det har hjulpet

Startede med Win 7 og opgraderede til win 10

Hvad mon der er galt, er det bundkortet, eller hvad tænker i?
Avatar billede kurtba Ekspert
17. marts 2016 - 23:16 #1
Umiddelbart ligner det et grafikkort der fejler, ud fra at input/signal jo kommer derfra.