Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
21. marts 2016 - 21:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme og synkronisere geografiske steder

Hej

Jeg har et problem!

Jeg står i en situation, hvor jeg har en masse (200+) geografiske steder, jeg gerne vil have "gemt". Det drejer sig om geografiske steder, der kan angives ved koordinater. Til hvert sted har jeg en lille tekst der beskriver stedet, som gerne skal lagres sammen.

Kender nogen til at løsning, der gør at jeg kan gemme, redigere og gennemse (på et kort) disse steder og synkronisere det på tværs af enheder (mac/pc/iphone/andorid)?

Det drejer sig om en masse fiskepladser, som jeg efterhånden ikke kan huske i hovedet. Der findes en masse løsninger, der gør at jeg kan gemme disse steder - men jeg savner en platform som jeg kan anvendes på tværs af enheder.

Det skal gerne kunne gemmes i så "rå" data som muligt, eller som minimum kunne eksporteres i et filformat, som så senere kan importeres i et andet program el. lign.

På forhånd tak!
Avatar billede acore Ekspert
22. marts 2016 - 07:48 #1
En løsning kunne være:

1. Lav en database i mySQL på et web-hotel, med 1 tabel der indeholder stednavn, kommentar, og længde/breddekoordinater
2. Lav funktionalitet i php, så
- du kan se dem i en liste, og klikke på dem, så de åbner i google maps
- du kan redigere listen (rette, tilføje, slette)
- du kan eksportere listen (i det format, du har brug for)

Så er det hele altid tilgængeligt og synkroniseret.

Det kræver kendskab til php/SQL, men hvis du har det, er det ikke uoverskueligt.
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
22. marts 2016 - 13:35 #2
Det har jeg desværre ikke kendskab til. Burde der ikke findes en færdig løsning? Jeg tænker, at jeg ikke er den eneste, der kan have dette behov.
Avatar billede acore Ekspert
23. marts 2016 - 02:57 #3
Ved ikke hvad du mener med "burde". Du kan sikkert få noget, der løser din opgave 90% med et open source CMS.

Til gengæld bør du læse på hvordan man bruger "svar" og hvordan du kan lukke. Tror der er andre end mig det irriterer.
Avatar billede exabb Nybegynder
23. marts 2016 - 20:09 #4