Avatar billede sundsdal Nybegynder
26. marts 2016 - 21:21 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte op i windows

Hej,
Da jeg skulle til at bruge min computer, gad den ikker starte op i windows. Før Windows loadingscreen kommer går den hurtigt i en blå skærm så man ikke kan nå at se hvad der står, og så genstarten den. Man har så muligheden for at starte Windows normalt og så sker det samme igen eller starte med en reparation, som så kører, men som ikke kan rette noget  fejl.
Fejlsikret tilstand kan heller ikke køres, der sker blot det samme. Og gendanne til et tidligere tidspunkt virker heller ikke.
Jeg linker et par screenshots med information.
http://i68.tinypic.com/11glhxy.jpg
http://i65.tinypic.com/20pocya.jpg
http://i66.tinypic.com/2lsfrlw.jpg
http://i66.tinypic.com/nl8jfl.jpg

Ellers skriv endelig, hvis i har brug for mere information.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2016 - 09:13 #1
Hej.
Prøv art pille hardware fre der ikke er nødvendigt for Windows opstarten. Pil dvd drev usb enheder og ram ud (på nær en blok) og prøv så.
Er det en stationær der har internt grafik kort også, så prøv at tage det eksterne ud og sæt skærm til det interne.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2016 - 09:14 #2
Har du 4 ram blokke i, så prøv et på skift.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
27. marts 2016 - 09:47 #3
Hej 220661
Det vil jeg prøve senere idag, og så melder jeg tilbage.  Og tak for dine råd :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2016 - 10:03 #4
jf dit sidste billede - start fra en linux live-cd/usb (intet installeres) og tilgå din harddisk, og slet filen c:\hiberfil.sys
så luk ned for linux og start normalt.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2016 - 10:32 #6
Windows hvad ? 7, 8, 10.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
27. marts 2016 - 11:42 #7
Hej Claes57 ligger ikke inde med sådan en skive men må jeg ser om jeg kan få fat i.

Hej pixxel- Det er en HP stationær med Windows 7
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2016 - 11:58 #8
linux kan du lave på fx http://www.ubuntu.com/download/desktop/
versionen er ligegyldig - du skal kun lige bruge den en gang.

Når ubuntu starter, så vælg 'try ubuntu' og ikke install.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2016 - 12:13 #9
Hvis ikke noget hjælper af det vi har kommet med, har du så en Win 7 eller en gendannelses dvd at komme tilbage på?

Med Linux live cd kan du jo også kopiere dine filer ud, hvis man er nødt til at gendanne fra bunden af.

Har du ikke et medie kan Windows 7 hentes her:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7
Du skal skrive din kode, og et medie kan oprettes.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
27. marts 2016 - 16:33 #10
Den Linux live cd. Den skal bare downloades og så smides på en USB nøgle eller ekstern hdd og så boote op via den enhed nu da jeg ikke kan komme ind i Windows? Eller skal linux installeres på en af enhederne først og så boote op på computeren ?

Det hjalp desværre ikke og tage ram mm. ud af computeren. Der er ikke integreret gfx så kan desværre ikke afprøve med dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2016 - 18:22 #11
#10 ok.
Ja den fil du henter skal klargøres så den bliver bootbar på usb pind som du ønsker, og Rufus kan klare dette
http://www.eksperten.dk/guide/1616

En ekstern harddisk kan ikke bruges, da den ikke regisreres som en flytbar enhed. Den registreres som en harddisk.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
27. marts 2016 - 21:48 #12
Det hjalp desværre ikke og slette hibernate filen gennem Linux live.
Så tænker jeg må prøve og lave en boot af Windows på USB og se om det hjælper mig.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
27. marts 2016 - 21:53 #13
En ting mere. Efter jeg har startet Linux live op. Hvordan finder jeg så mine filer fra fx skrivebordet og det som lå i c drevet ? Syntes ikke og kunne finde dem?
Avatar billede sundsdal Nybegynder
27. marts 2016 - 22:01 #14
Glemt det sidste svar. Fandt ud af hvordan jeg fandt min data :-) Må afprøve med ny Windows og så skriver jeg igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2016 - 22:56 #15
Ok. God arbejdslyst.
Du skal påregne en del timer for at komme helt tilbage. Du vil formodentligt skulle hente +200 opdateringer når systemet er installeret.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
27. marts 2016 - 23:12 #16
Ja det må jeg desværre tage med hvis det virker:-/ jeg døjer med en af USB nøglerne den gider pcen ikke loade så jeg kan boote fra den efter den er lavet til en ntfs. Men min nr 2 USB nøgle virker fint med Linux som er en fat32. Er der noget man kan gøre her ? For vælger jeg fat32 i Rufus med Windows7 siger den at den ikke er kompatibel med fat32
Avatar billede sundsdal Nybegynder
28. marts 2016 - 00:15 #17
Prøvede efter Rufus lavede den til ntfs og bruge et program som konverterede den til fat32 uden at slette data men det gad den heller ikke boote op på. Den vil kun boote på min 2gb usb nøgle og Windows 7 findes vel desværre ikke i en mindre udgave så den kan passe på en 2gb nøgle eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 07:49 #18
Nej. Du skal jo også bruge den som din nøgle passer på.
Formoder så du ikke har dvd drev i computeren så?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 07:51 #19
Hvis du har en nyere computer med uefi bios, vælger du så her uefi som der også vises i guide? (#11)
Avatar billede sundsdal Nybegynder
28. marts 2016 - 08:02 #20
Min bærbar so jeg laver min boot usb på har ikke dvd drev kun min stationære. Kan det være fordi min bios skal flashes så den ikke fryser når jeg prøver at boote op fra den (så snart usb nøglen tages ud fryser min stationær ikke mere). Som sagt kun med 2gb nøgle men ikke med min 8gb nøgle vil den tage imod ved opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 08:27 #21
Godt spørgsmål, som jeg desværre ikke kan svare på. At flashe bios er ikke det jeg plejer at gøre på en pc der ellers fungerer normalt.
Tror mere det er et problem med din usb pind på 8 gb at den ikke kan oprettes korrekt med Rufus.
Måske du skulle prøve med et andet program.
Eller:
Nu kan jeg ikke lige huske hvordan det virker med det link jeg sendte i #9.
Kan du her få mulighed for at oprette på usb med et værktøj fra siden?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 08:30 #22
Et andet program kunne måske være WinToFlash:

https://wintoflash.com/home/en/

Kan ikke lige huske om jeg har brugt dette dog.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
28. marts 2016 - 11:32 #23
Wintoflash hjalp intet. Men jeg har nu installeret windows xp så jeg kunne komme ind i computeren nu jeg havde min data fra Linux live og så smider jeg windows 7 ind bagefter i stedet.
Så mange tak for jeres hjælp, jeg fik lært nogle ting :-)
220661 og Claes hvis i smider et svar da i begge havde løsningen på hvordan jeg fik min data ud vil jeg give jer begge point
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 11:44 #24
Velbekomme.