Avatar billede nogetfornoget Mester
30. marts 2016 - 10:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk genstart af win2K server

Hej alle,

vi har en gl. W2k server, der stadig kører en del af vores vedligeholds tidligere programmer, til reference - der indtastes ikke nyt i systemet...

over den sidste måned, ca., er maskinen begyndt at skulle genstartes næsten dagligt, for at programmet stadig fungerer...

de er ved at flytte tingene over i et andet system - så på sigt (lige om lidt forhåbentlig) er denne server overflødig...

Mit spørgsmål er:
Kan jeg få serveren til at genstarte automatisk?

havde det været en nyere server, så hande jeg brugt: shutdown /r

- men denne kommando er ikke kendt i W2k

Nogen bud?

På forhånd tak :-)
Avatar billede buddy45 Juniormester
30. marts 2016 - 11:01 #1
Kan du ikke kopiere Shutdown.exe over på den gamle server?
Avatar billede buddy45 Juniormester
30. marts 2016 - 11:03 #2
Kopier shutdown.exe ind i windows' system32 folder. Så skulle den fungere.
Avatar billede buddy45 Juniormester
30. marts 2016 - 11:08 #3
Avatar billede nogetfornoget Mester
30. marts 2016 - 11:30 #4
Hej,

gode ideer - prøver lige og giver besked tilbage om det virker :-)
Avatar billede nogetfornoget Mester
18. april 2016 - 08:59 #5
Hej,

beklager den lange responstid - har heldigvis haftferie :-)
Jeg kopierede shutdown.exe fra en anden server - det virkede.

smid et sva, så du kan få point:-)
Avatar billede nogetfornoget Mester
17. maj 2016 - 08:30 #6
da der ikke er kommet noget svar, lukker jeg spørgsmålet