Avatar billede uffesteenberg Novice
02. april 2016 - 11:16 Der er 6 kommentarer

Bærbar til 9-årig? Grafikkort?

Knægten på 9 skal have sin egen bærbare computer. Kigger efter noget med 15" hd-skærm, ssd-harddisk og 2 GB grafikkort. Men så synes jeg det landet over 5000 kr. og ville gerne noget under. Men kan jan mon nøjes med noget onboard grafik i stedet for dedikeret? Så ser det ud til at blive noget billigere. Han spiller ikke vilde spil endnu.. mest Minecraft, nok Ark Survival og mindre spil på div. sider for børn..
Avatar billede Slater Ekspert
02. april 2016 - 12:36 #1
Til Minecraft og webspil kan du sagtens nøjes med onboard, men lige ARK er et mere krævende spil. Det tror jeg ikke vil gå godt.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. april 2016 - 16:19 #2
Hvorfor købe bærbar?
Bærbare koster mere og køling er ringere ifht stationære.
knægten vil jo nok have så god grafik som muligt.
Avatar billede finb Ekspert
03. april 2016 - 14:11 #3
Chromebook er lidt billigere
Avatar billede Slater Ekspert
03. april 2016 - 21:43 #4
#3: Men nu efterspørger han jo netop en computer der kan spilles på, hvilket er stort set umuligt på en Chromebook.

Der er en grund til at de er billigere. Det er mere eller mindre tynde klienter, ikke "rigtige" computere.
Avatar billede uffesteenberg Novice
18. april 2016 - 14:23 #5
Viperine, lægger du SVAR?

Fandt en udmærket bærbar med 2 gb grafik til 3500 kr. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2024 - 11:03 #6
Du godkender blot #5 her som løsning.