Avatar billede Varmkaffedk Nybegynder
05. april 2016 - 12:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med "421 4.7.1 Intrusion prevention active"

Hej

Jeg har gennem lang tid ikke kunne sende mails fra min computer, da jeg får en fejl tilbage med "421 4.7.1 Intrusion prevention active"

Jeg kan se at min ip er blacklistet hos CBL, pga. en Conficker virus.

Jeg har scannet for virus flere gange og installeret en MS sikkerhedsopdatering. Men lige lidt hjælper det.

Jeg kunne virkeligt godt bruge lidt hjælp til at komme videre, så jeg kan bruge outlook igen. Det er besværligt at skulle bruge webmail hele tiden...

What to do?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2016 - 13:49 #1
min ip er blevet blacklistet et par gange - jeg sender tilbagesvaret til min udbyder, og de får rettet hos den liste, der blokerer.
Avatar billede Varmkaffedk Nybegynder
05. april 2016 - 17:28 #2
Ok super...

Det er net udbyderen, du mener ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2016 - 18:45 #3
yepper - de styrer din mail og din ip, så det er deres opgave.
Avatar billede Varmkaffedk Nybegynder
05. april 2016 - 20:31 #4
Ok jeg prøver at kontakte min internet udbyder.

Det er nu ikke dem der står for min mail, men det må være dem der tildeler ip adressen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2016 - 20:54 #5
det skal så være din mail-udbyder - det er dem, der er blokeret.
Avatar billede Varmkaffedk Nybegynder
05. april 2016 - 21:01 #6
Hmm... Men jeg kan fint sende mails fra webmail, ipad, iphone osv.

Bare ikke fra Outlook, altså min pc.
Det er min ip adresse der er blokeret.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2016 - 07:19 #7
Det er stadig mailudbyder. Jeg har fx yousee internet, og kører mail via web10. Og de gange, jeg har være blokeret, så har web10 kunne løse det.
Avatar billede Varmkaffedk Nybegynder
11. april 2016 - 22:31 #8
Jeg har også web10.

Jeg har løst problemet ved at sætte min mail op så den bruger web10´s STMP (udgående post) og ikke vores internetudbydes STMP.

Det har løst problemet.

(Jeg mener bare at web10 engang skrev i deres "mail hjælp" at man skulle bruge internetudbyderens STMP. Hvilket da også har virket indtil nu.)

Tak for hjælpen clae57, smid var for point :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2016 - 06:06 #9
Bare luk selv.
Avatar billede Varmkaffedk Nybegynder
12. april 2016 - 22:03 #10
Lukkes