Avatar billede flemche Nybegynder
10. april 2016 - 15:08 Der er 2 kommentarer

Wordpress - Problem med esc_url(admin_url)

Hejsa

Jeg er ved at teste noget "form event" af i Wordpress, men er løbet ind i et problem.

Så vidt jeg har læst mig til kan man fange form submits ved brug af admin-post.php.

Jeg har lave en form som ser sådan ud:

<div id="content">
    <form action="<?php echo esc_url( admin_url('admin-post.php') ); ?>" method="post">
        <label for="fullname">Full Name</label>
        <input type="text" name="fullname" id="fullname" required>
        <label for="email">Email Address</label>
        <input type="email" name="email" id="email" required>
        <label for="message">Your Message</label>
        <textarea name="message" id="message"></textarea>
        <input type="hidden" name="action" value="contact_form">
        <input type="submit" value="Send My Message">
    </form>
</div>

Problemet ligger i at Wordpress åbenbart ikke kan se stien ned til admin-post.php som den ellers skulle kunne ved brugen af indlejret php kode i form tagget.

<form action="<?php echo esc_url(admin_url('admin-post.php')); ?>" method="post">

Den kommer bare med en "Page not found".

Skulle admin_url ikke pege på wp-admin folderen ???

Nogen som har en ide hvad jeg gør galt ???

/Flemming
Avatar billede esmic Nybegynder
18. april 2016 - 18:22 #1
Kunne det være det her https://codex.wordpress.org/Plugin_API/Action_Reference/admin_post_(action)

under "usage"
Avatar billede esmic Nybegynder
18. april 2016 - 18:28 #2
husk at copy/paste hele linket, den kan ikke omdanne det sidste "action" til link.