Avatar billede azerty Juniormester
16. april 2016 - 08:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra Windows til Mac

Jeg har brug for at give en USB-disk til en kollega med billeder på.

Udfordringen er, at jeg kører Windows, og hun kører Mac.

Kan jeg formatere en USB-disk i Windows, kopiere billederne på, og så regne med, at hun kan stikke usb-disken i sin Mac og åbne og kopiere billederne til sin harddisk?

Hvis det er muligt: Skal jeg bruge FAT, FAT32 eller noget helt andet?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. april 2016 - 08:43 #1
Mac kan læse FAT, FAT32 og NTFS. Den kan dog ikke skrive til NTFS.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. april 2016 - 08:56 #2
FAT32 har en begrænsning på 4 GB pr. fil, men det er ikke aktuelt til billeder. ExFAT har ingen begrænsning, og Mac kan både læse og skrive til den.
Avatar billede azerty Juniormester
16. april 2016 - 10:18 #3
takker mange gange. Læg venligst et svar :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. april 2016 - 10:27 #4
Samler ikke point. Læg selv svar.
Avatar billede azerty Juniormester
16. april 2016 - 23:12 #5
OK