Avatar billede ossys Mester
19. april 2016 - 11:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde navne på en (hard)disk

Jeg ar brug for at kunne finde navnet på en tilsluttet harddisk. Ikke kun drev-bogstavet, men navnet på disken.

Hvordan gør man det i Delphi?
Avatar billede kroning Nybegynder
19. april 2016 - 11:27 #1
function GetVolumeLabel(DriveChar: Char): string;
var
  NotUsed:    DWORD;
  VolumeFlags: DWORD;
  VolumeInfo:  array[0..MAX_PATH] of Char;
  VolumeSerialNumber: DWORD;
  Buf: array [0..MAX_PATH] of Char;
begin
    GetVolumeInformation(PChar(DriveChar + ':\'),
    Buf, SizeOf(VolumeInfo), @VolumeSerialNumber, NotUsed,
    VolumeFlags, nil, 0);

    SetString(Result, Buf, StrLen(Buf));  { Set return result }
    Result:=AnsiUpperCase(Result)
end;
Avatar billede ossys Mester
19. april 2016 - 12:10 #2
Tak for det hurtige svar! Jeg har ikke checket din løsning, men du er jo en gammel ræv i faget, så jeg går ud fra det virker!

Nu har jeg blot det sædvanlige problem. Hvordan får jeg givet dig dine point?

Hilsen og tak!
Avatar billede kroning Nybegynder
19. april 2016 - 12:17 #3
Det var det første der kom frem da jeg googlede det :-), jeg har testet det og her virker det fint.

Mht. point så har du givet dem til dig selv, og det er også fint :-)