Avatar billede daphne Novice
27. april 2016 - 14:43 Der er 5 kommentarer

Hvordan ændrer man drev til lagring

Jeg har fået isat en ny harddisk.

Tidligere når jeg f.eks. var inde i Word eller Photoshop, og skulle gemme en fil var den sat automatisk til T-drevet, som er min 'lagrings-enhed' - har 2 harddiske :

1) =drev C, primært kun til programmer
2) =drev T, primært til lagring

Efter jeg har udskiftet lagrings-harddisken er den begyndt på, at den VIL gemme på C ?

Jeg er udmærket godt klar over, at det må være en ting, der kan løses meget simpelt, men kan simpelthen ikke lige gennemskue hvordan. Så håber meget, nogen af jer herinde kan være mig behjælpelig - gerne skåret-ud-i-pap-for-begyndere :-)

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. april 2016 - 15:30 #2
i Windows 10 vælg Indstillinger-->system--> Lager
I windows 7 højreklik på mappen dokumenter/billeder/musik og vælg placering !
Avatar billede daphne Novice
27. april 2016 - 16:03 #3
#2>
Jeg har Windows 7 - er det meget anderledes i Windows 10 da ?
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. april 2016 - 16:16 #4
Windows 7  metoden kan også anvendes i windows 10.
I windows 10 er der kommet lidt flere muligheder ( bla valg af placering af apps)
Avatar billede daphne Novice
27. april 2016 - 16:29 #5
#4>
Mange tak, det vil jeg lige efterprøve, når jeg får mulighed for det.

Mvh.
Gitte