Avatar billede Uvanga Ekspert
08. maj 2016 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Boot hvordan og hvornår

Er der en der kan give en kort beskrivelse af boot procedure? Jeg har arbejdet med PC i mange år, men aldrig haft behov for at boot'e
Jeg har søgt lidt på nettet, og fundet noget info.
Det jeg efterlyser er en mini vejledning med de vigtigste ting man skal, fx:

#1 Gør dette
#2 Gør dette
osv.

Efter boot, vil PC så ved næste start automatisk starte op på PC?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 14:37 #1
Øh skal lige have styr på hvad du mener med "boot".
Som jeg forstår det, så er det nyinstallation af system eller???
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. maj 2016 - 15:50 #2
Ja der er tale om en nyinstallation.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2016 - 20:03 #3
1) hav cd/usb-stik klar med windows (kan laves med MediaCreationTool.exe fra microsoft).
2) tjek på pc/motherbords hjemmeside, og hent drivere til alt (minimum motherboard og netkort/wifi) gem på usb-stick

Start maskinen med 1) medie isat - og vælg nyinstallation (du skal selvfølgelig have din licenskode klar)
Efter indlæsning nedluk, fjern 1) mediet, start igen. Hvis den kan gå på nettet, så er det ok - ellers indlæs drivere fra 2)

Når den er på nettet, så vil windows typisk hente en spandfuld opdateringer - giv den tid til det før du går videre.
Optimalt, så er det nu (når opdateringer er hentet, og pc er genstartet endnu en gang), du laver et image af harddisken, så du har en hurtig vej ind til geninstallation - skulle det blive nødvendigt.

Så er det bare at hælde programmer på...
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. maj 2016 - 20:07 #4
claes57
Venligst læg et svar for pointgivning.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2016 - 20:34 #5
bare luk selv, jeg har point nok
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. maj 2016 - 00:06 #6
ok