Avatar billede tville Juniormester
10. maj 2016 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

loop med for each

Jeg har et loop der for hver række i et regneark kontrollerer om en dato ligger i et interval og gør den det, kopieres nogle celler fra et ark til et andet. Loopet ser således ud:

    For Each c In Worksheets("Placering").Range("e6:e" & antrk1).Cells

        If c.Value >= Date And c.Value < Date + 15 Then
        i = i + 1
            Worksheets("Slutny").Range("a" & i).Value = c.Offset(0, -4).Value
            Worksheets("Slutny").Range("b" & i).Value = c.Offset(0, 1).Value
            Worksheets("Slutny").Range("c" & i).Value = c.Offset(0, 10).Value
            Worksheets("Slutny").Range("d" & i).Value = c.Offset(0, 0).Value

        End If

    Next c

Og det fungerer fint.

Men jeg har også brug for at kontrollere værdien i kolonne A. Hvis værdien = x skal den springe rækken over og gå til næste. Jeg forestiller mig at det er et andet loop der skal ligge uden om det eksisterende, men jeg er ikke så skrap til programmering, så jeg kan ikke få det til at virke. Er der en der kan hjælpe?
Avatar billede natkatten Mester
10. maj 2016 - 10:52 #1
Du har ikke medsendt den fulde VBA-kode, så det er lidt et gæt, men kan du ikke blot medtage yderligere en AND-sætning. F.eks. a la denne:

If c.Value >= Date And c.Value < Date + 15 And c.Offset(0, -4).Value <> "x" Then

Som sagt er dette et hurtigt gæt, som jeg ikke umiddelbart kan kontrollere.
Avatar billede tville Juniormester
10. maj 2016 - 11:02 #2
Jo det kan jeg da :-)
Det virker jo fint. Tak skal du have.
Send lige et svar, så jeg kan give dig point.
Avatar billede natkatten Mester
10. maj 2016 - 20:39 #3
Et svar
/natkatten