Avatar billede frem-ad Professor
14. maj 2016 - 19:46 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Backup af pc hvilket program er bedst

Hej
Når jeg tidligere har lavet backup på pc har det været på den simple måde med og kopier indholdet over på den eksterne harddisk. Men der er jo et problem at word dokument tjemmer den ikke med dato så hvis jeg har lavet noget om får jeg ikke backup med der ude over og skal kopier alt, og det tager tid

Men er der et program som kan holde øje med hvad der skal laves backup på, når jeg ønsker og gøre det en måned efter, at det der word dokument ændringdato den samme og derfor ikke nogen grund til og backup mens det der word dokument er der ændret i og derved skal kopiers, og i musik mappen er der kommet den nye cd med så den skal med.

Hvordan er det nemmest og lave backup af pc´en så den ikke tager uændret og eksisterende ting med men kun det der er lavet om på.
Avatar billede bdf Mester
14. maj 2016 - 21:27 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2016 - 10:13 #2
Jeg er enig i #1.
Jeg har brugt programmet her i forbindelse med regnings skrivning i mit forrige firma. Allway Sync kan selv i den gratis udgave synkronisere mapper der ligger fra din pc til backup mappen.

Der er i programmet en pil man kan ændre hvordan og i hvilken retning der skal synkroniseres, og man kan aktivere at sletninger skal nedarves, så filer der bliver slettet på pc også slettes på backup drevet.
Brugerfladen er simpel, og programmet kan indstilles til dansk.

Layout ser sådan ud: http://media.bestofmicro.com/U/Q/81458/original/mainsync.gif
Programmet kan bruges både over netværk og på usb.
Brugte selv usb løsningen.
Avatar billede frem-ad Professor
15. maj 2016 - 10:34 #3
Den står nu og laver en synkronisering, men det tager jo noget tid her første gang
Avatar billede frem-ad Professor
17. maj 2016 - 17:17 #4
Det går fint nok med d drevet hvor jeg har video(55gb) og musik(89gb)men på c drevet har jeg dokumenter billeder download osv. Men der fungere det ikke den overføre det til d drevet, og til den eksterne, og så er det væk fra c drevet og der mistede jeg nogle data, det er redet, og nu har jeg prøvet det to gange men den vil fjerne det fra c drevet og det vej jeg ikke hvordan jeg kommer uden om...
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2016 - 17:52 #5
Har altid valgt at flytte mine private filer fra c drevet. Det gøres under egenkiiiiii8skaber for dokumenter hvor man kan vælge flyt.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/redirect-folder-new-location#1TC=windows-7
Herefter har jeg ikke haft problemer med at synkronisere mine mapper.
Bruger win 8,1 her
Avatar billede frem-ad Professor
17. maj 2016 - 18:21 #6
c-d drevet er de partitioner fabrikken har delt den op i, og det er c drevet der er den største, og drevet er ikke stor nok til og indeholde det hele så derfor kan jeg ikke have alt på c-drevet, er der en måde så den lader det blive på c drevet og ikke ¨involvere¨ d-drevet eller et andet program...
Avatar billede frem-ad Professor
18. maj 2016 - 17:03 #7
Jeg endte med og bruge et program der heder GoodSync det var i Alt om Data de anbefalede den. 220661 smid svar for del af point for tidsforbrug. Tak for forslaget, selv om det ikke fungerede for mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2016 - 17:12 #8
Har også hørt om dette program dog uden at bruge det. Det vigtigste er dog du har fundet en brugbar løsning for dig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2016 - 17:14 #9
Hov. Kan nu se jeg kun var enig i brug af Allway Sync, så de point bør gå til #1 og et svar fra din side :-)
Avatar billede frem-ad Professor
18. maj 2016 - 18:09 #10
som sagt er det for tid i får point og du kom med i #5