Avatar billede tommy1980 Praktikant
21. maj 2016 - 14:07 Der er 7 kommentarer

bærbar

Hej alle. Jeg håber det er det rigtige sted jeg stiller dette spørgsmål, ellers må tråden blive flyttet.

Jeg er en af dem der kun ved hvor jeg tænder og så er det det. Jeg fandt min gamle bærbar som ungerne kunne hygge sig med, spil osv. Men når jeg tænder og den starter op så siger den at Windows ikke blev lukke ned ordentligt.  Jeg siger den skal starte normalt... Når det så starter op hvor den blå skærm kommer og der står welcome så stopper den, der sker ikke mere.

Jeg vil prøve at reinstallere den men det kunne jeg heller ikke, det er som om den låser hele tiden.

Er der nogle der kan hjælpe skridt for skridt?????

Ja jeg ved godt kaser skidt og køb en ny, men det koster jo penge så ville lige give det en chance først
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2016 - 10:50 #1
Siden der ikke er nogen fejlkode, er det således:

a) Har du foretager ændringer på din computer for nylig for dette problem opstår?
b) Er det lukket ned på opstart?
c) Er det lukket ned uventet, når du åbner et bestemt program eller en side?

Dette kan også ske, hvis RAM sticks er defekt.

* Her er et par trin til fejlfinding, du kan udføre for at løse problemet
* Prøv Opstart af computeren i fejlsikret tilstand

Her er hvordan du gør det:
1. Genstart computeren, og start trykke på F8-tasten på tastaturet. På en computer, der er konfigureret til at starte flere operativsystemer, kan du trykke på F8, når Boot Menu vises.

2. Vælg Fejlsikret tilstand, når menuen Avancerede indstillinger for Windows vises, og derefter trykke på ENTER.

Hvis det virker med fejlsikret tilstand kan du ønsker at udføre ren start.

Du kan starte Windows Vista eller Windows 7 ved hjælp af et minimalt sæt drivere og startprogrammer. Denne form for opstart er kendt som en "ren start". En ren start hjælper med at fjerne software konflikter.

Bemærk: Når du udfører en ren start, kan du midlertidigt miste nogle funktioner. Når du starter computeren som sædvanlig, funktionalitet afkast. Men, kan du få den oprindelige fejlmeddelelse, eller du kan opleve den oprindelige adfærd.

Følg nedenstående trin for at sætte computeren i ren start tilstand:

Bemærk: Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan indstillinger for netværkspolitik forhindre dig i at følge disse trin. Vi anbefaler på det kraftigste, at du ikke bruger systemkonfigurationsprogrammet til at ændre de avancerede startindstillinger på computeren, medmindre en Microsoft support ingeniør dirigerer dig til at gøre dette. Dette kan gøre computeren ubrugelig.

1. Log på computeren ved hjælp af en konto, der har administratorrettigheder.

2. Klik på Start-knappen, skriv msconfig.exe i feltet Start søgning, og tryk derefter på ENTER for at starte System Configuration.

Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller klikke på Fortsæt.

3. På fanen Generelt skal du klikke på Avanceret start, og derefter klikke for at fjerne Indlæs startelementer afkrydsningsfeltet. (The Brug oprindelig Boot.ini afkrydsningsfeltet ikke er tilgængelig).

4. På fanen Tjenester, skal du markere Skjul alle Microsoft-tjenester afkrydsningsfeltet, og klik derefter på Deaktiver alle.

Bemærk: Efter dette trin lader Microsoft-tjenester med at køre. Disse tjenester omfatter Netværk, Plug and Play, Event Logging, Fejlrapportering og andre tjenester. Hvis du deaktiverer disse tjenester, kan du permanent slette alle gendannelsespunkter. Gør ikke dette hvis du ønsker at bruge Systemgendannelse sammen med eksisterende gendannelsespunkter.

5. Klik på OK, og klik derefter på Genstart.

Tjek nedenstående link for flere detaljer om ren start:
http://support.microsoft.com/kb/929135

Når du er færdig fejlfinding, skal du følge disse trin for at nulstille computeren til at starte som sædvanlig:

1. Klik på Start-knappen, skriv msconfig.exe i feltet Start søgning, og tryk derefter på ENTER.

Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller klikke på Fortsæt.

2. På fanen Generelt skal du klikke på Normal Start, og klik derefter på OK.

3. Når du bliver bedt om at genstarte computeren, skal du klikke på Genstart.

Se også: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/958233 på, hvordan du løser Bluescreen (STOP) fejl, der forårsager Windows 7 / Vista at lukke eller genstarte uventet

Også køre hukommelse diagnostisk redskab via: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/How-do-I-know-if-my-computer-has-a-memory-problem
Avatar billede tommy1980 Praktikant
08. juni 2016 - 09:09 #2
Hej Jørgen.

Tak for svar. Altså jeg tror at i tidernes morgen så har der Været i fejl på den ene eller anden måde og så er den bare blevet slukket og lagt væk. Jeg har prøvet som du sagde at starte i fejlsikret tilstand, det er safe mode ikke?

Nr jeg gør det så loader den en masse filer og går ud i Windows start hvor der står welcome... også tænker den bare derfra.

Umiddelbart tænker jeg den er helt færdig?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2016 - 11:46 #3
Hvad er det for en operativ system?
Windows Vista/Windows 7/Windows 8/Windows 8.1.
Avatar billede tommy1980 Praktikant
08. juni 2016 - 16:11 #4
Det er windows 7
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2016 - 16:42 #5
Stationær:
- Motherboard/Bundkort model?
- Processor type?

Bærbar model?
Avatar billede tommy1980 Praktikant
08. juni 2016 - 17:22 #6
Bærbar
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2016 - 18:28 #7
Det trods alt kan det være at den mangler nyt kølepasta (thermal paste) på processor.
Eventuelt manglende rensning for støv ved blæser.
Eventuelt tag den til kyndig it forretning og få det serviceret, så du slipper for at gøre det selv, uden at ane til råd hvad du foretager dig.
Opgrader eller skift ram til større eller maks ram kapacitet, og måske skift harddisk ud til SSD.