24. maj 2016 - 21:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Programmering af checkskema til årseftersyn på lifte

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp eller retter meget hjælp.
Jeg arbejder som mekaniker ved et udlejning firma, hvor jeg laver eftersyn på lifte, teleskoplæsser og kraner, til disse eftersyn hører der et check skema med som skal udfyldes, lige pt. er det et afkrydsning skema hvor der ikke er mulighed for og tilføje bemærkninger til de enkle punkter.

Så mit spørgsmål går på om/hvordan jeg kan lave en hjemmeside/program som kan gøre det jeg tænker, jeg har lavet en håndtegning sommer ligger på http://moelletoften8.dk/wp-content/uploads/2016/05/checklist.pdf for jeg har svært ved og formuler det på skrift  og færdig checkskema skulle kunne være noget a´la dette http://moelletoften8.dk/wp-content/uploads/2016/05/F%C3%A6rdigpdf.pdf

Så er der en som har et forslag eller en løsning som jeg kan bruge.

Hilsen
Kenny
Avatar billede store-morten Ekspert
24. maj 2016 - 22:33 #1
Excel ;-)
24. maj 2016 - 22:45 #2
Øh Store-morten hvordan skal jeg kunne bruge Excel?
Avatar billede store-morten Ekspert
24. maj 2016 - 22:57 #3
Du skriver: hjemmeside/program

Så det var et ? om Excel var brugbar.

Ark1: Forside med knapper til:

Ark2: lifte
Ark3: Teleskoplæsser
Ark4: Kraner

Ark2 til4: Afkrydsning skema hvor der er mulighed for og tilføje bemærkninger til de enkle punkter.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. maj 2016 - 10:02 #4
Hvor og hvornår skal skema udfyldes?
Har du en pc med eller ??

Det kan godt udvikles i Excel - men næppe i regi af Eksperten.
25. maj 2016 - 11:46 #5
Skemaet skal udfyldes når man er færdig med eftersynet, og det er enten på pc eller en tablet.

Prøver og kigge lidt på hvad Excel kan. Men jeg er stadig åben for god råd og forslag.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. maj 2016 - 11:59 #6
Hvis du er interesseret i at få udviklet et system til netop dette formål - så send privat besked - så kan jeg give dig et overslag.

En mulighed kunne være baseret på f.eks. Excel med en Userform (programmeret dialogboks), hvor der kan foretages valg og hver "maskine" har sin egen brugergrænseflade (Userform).
Når Ok genereres automatisk et skema med resultat samt konvertering til pdf.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. maj 2016 - 12:08 #7
som jeg ser der ville det være oplagt at lave det i et mini cms, evt bruge wordpress som i anvender i forvejen.
det er ikke en opgave der lige laves på 5-10 minutter

>men næppe i regi af Eksperten.
Nej, jeg tror vi skal over på
http://www.amino.dk/freelancer/wordpress.aspx
jeg tror der skal betales for denne opgave.
28. maj 2016 - 21:42 #8
Okay, Jeg kan forstå at det ikke bare er lige til, jeg prøver og snakke med min tekniske chef om har vil gå videre med det.

Hvordan virker det lige nu med det nye system, når der nu ikke er point mere?

Tak for de gode råd
Avatar billede Dan Nim Seniormester
28. maj 2016 - 21:52 #9
#8 Du vælger den/de kommentar du synes hjalp dig, og markere dem som en løsning.