Avatar billede Cumulo Praktikant
01. juni 2016 - 13:49 Der er 2 kommentarer

DAT afspiller

Hej Computerworld

For 15 år siden lavede jeg en del familie optagelser med en DAT recorder jeg havde lånt. Nu er disse bånd kommet til overfladen igen og derfor også ønsket om at se disse gamle optagelser.
Jeg har ledt efter en DAT afspiller på DBA og Guloggratis uden held.
Har I et forslag til hvordan jeg får disse optagelser spillet over i et moderne format til brug i et moderne afspiller medie.

mvh Leif
Avatar billede eurositi Ekspert
02. juni 2016 - 21:10 #1
Det er jo et professionelt båndformat, som dengang var meget hyppigt anvendt i lydstudier... Det tog mig ikke mange sekunder at finde én til salg på DBA:
http://www.dba.dk/dat-recorder-sony-60es-i/id-1022623927/

... Der er dog ikke ret mange (hvis overhovedet andre p.t.), så alternativet er, at få båndet overspillet til WAVE eller FLAC format hos et firma, som tilbyder det.
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2016 - 23:00 #2
Og afspillere kan også findes på eBay:
http://www.ebay.com/bhp/dat-player

Men, som eurostii skriver, de fleste blev bygget til professionelle/halvprofessionelle formål, så de er ikke billige, selv i dag.