Avatar billede mjansen Seniormester
01. juni 2016 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Windows 10 vil ikke starte

Blå skærm, når der bootes:

The Boot Configuration Data file is missing some required information.

File:\BCD
Error code: 0xc000000d

Og nej har ikke en recovery disk.....

Hvad gør man så??
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2016 - 16:55 #1
Har du en usb nøgle, kan du komme udenom denne dilemma:
Hent MediaCreationTool og start med at lave usb installation media eller en dvd-installations media.
Dette skal kunne være dit Windows 10 installation media.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Når du har disken, skal du følge trinene nævnt nedenfor og forsøge at genopbygge boot konfiguration data (BCD).

Bemærk: Hvis computeren nyligt er købt, så ville det være bedst at komme i kontakt med computerproducenten for at få dette ordnet. (Hvis det er inden for garantiperioden).

1. Sæt Windows 10 installation medier og starte computeren ved hjælp af usb installationsmedia/dvd-disken.

Bemærk: Du skal kontrollere computeren håndbog om, hvordan du indstiller usb-drevet / dvd-drevet som første startenhed i BIOS.

2. Når du starter ved hjælp af Windows-installationsdisken, på Windows 10 vinduet installationen, skal du klikke på Reparer computeren.

3. Klik på Fejlfinding og i de avancerede indstillinger. Vælg Kommandoprompt. Indtast følgende fire kommandoer i prompten.

                  bootrec / fixmbr
                  bootrec / fixboot
                  bootrec / scanos
                  bootrec / rebuildbcd

4. Efter afslutningen af ??de kommandoer, genstarte computeren og kontrollere status.

Håber denne information er nyttigt.

Eller du kan studere disse to:
https://www.youtube.com/watch?v=81iXN-ENb8s
https://www.youtube.com/watch?v=YNvAUtofe6M
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2016 - 17:48 #2
Du kan også vælge at geninstallere, og under processen HUSKE at vælge at beholde data.
Avatar billede mjansen Seniormester
03. juni 2016 - 14:47 #3
#2 kan godt li at nøjes med det som er nødvendigt, og ikke gøre mere ud af det en det.

#1 lige efter bogen Takker
Avatar billede Mics Praktikant
22. juni 2016 - 13:01 #4
@Jørgen A. B.
Mester

Du har lige reddet familens pc, tak for den fine løsningsbeskrivelse :-)

Mvh
Michael
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2016 - 14:09 #5
Lækkert når andre lige finder en løsning herinde de selv kan bruge også.
Thumbs up til den udførlige hjælp Jørgen A.B. :)
Avatar billede Casual Praktikant
29. oktober 2017 - 16:55 #6
hvad var løsningen?