Avatar billede j_bourne Juniormester
03. juni 2016 - 09:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SD-hukkomelse macbook retina

Hej Eksperter

Jeg har brug for mere storage på min macbook retina 15" fra midt 2012.
Jeg har fundet ud af at den aflange indgang ved siden af hdmi'en på højre side af computeren er til såkaldte SD-kort. Jeg tænker at købe sådan et, men ved ikke præcist hvad jeg skal kigge efter for at finde det rette. Jeg tænker at 500 GB burde være rigeligt.
En bekymring er dog om jeg skal forvente at kunne bruge kortet i min næste mcbook (det bliver formentlig inden for 2 år at den skal udskiftes) eftersom de ikke er helt billige.
Jeg har kigget på det her:

https://www.amazon.co.uk/Transcend-JetDrive-Lite-Storage-Expansion/dp/B00WGARJGU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1464938669&sr=8-1&keywords=transcend+256gb+jetdrive

Den får både i en Lite 130 og Lite 350 udgave - samme pris, men hvad er forskelllen?
Avatar billede chalde Seniormester
03. juni 2016 - 09:43 #1
Se her vedr. udgaverne (størrelsen/formen på dem er forskellig): http://us.transcend-info.com/apple/jetdrivelite/
Hvilket også svarer på hvorvidt du kan forvente at kunne bruge det i din næste macbook, hvilket må være "måske" da det afhænger af hvordan formfaktoren bliver på den og om kortet passer i.
Avatar billede j_bourne Juniormester
05. juni 2016 - 10:55 #2
Tak for det.
Jeg fandt en 256GB jetdrive lite 350 via pricerunner til 1600 kr.