Avatar billede Dhans Novice
04. juni 2016 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skjuling af ved søgning

Jeg har et Ja/nej felt og et par tekstfelter, som jeg gerne vil skjule så de ikke vises i formularen, jeg kan ikke bruge forespørgsel, da jeg har en et log system som ikke kan køre vi an en forespørgsel...
Avatar billede rosco Novice
05. juni 2016 - 07:30 #1
På grundlag af hvilket, skal de skjules.
Avatar billede Dhans Novice
05. juni 2016 - 10:36 #2
Forde de hjælpere der sidder og udlever bliver forvirret, når der er nogle der på orlov eller folk der er i en gruppe som ikke bruges mere.. så ville det gøre det mere overskueligt når de poster som du ikke skulle bruge var væk...
Avatar billede kabbak Professor
05. juni 2016 - 18:49 #3
I sådan et tilfælde, plejer jeg at lave en kolonne mere i tabellen, et ja/nej felt og med "Skjult" som feltnavn.

så fluer jeg dem af, som ikke skal med og bruger filter på formularen
Avatar billede Dhans Novice
06. juni 2016 - 14:42 #4
Hej kabbak
Hvordan vil du lave en sådan filter filter på formularen
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2016 - 17:37 #5
"som jeg gerne vil skjule så de ikke vises i formularen,"

?

Does that mean permanent? If so then why not just remove them from the form?

I think you need to give more information...
Avatar billede Dhans Novice
06. juni 2016 - 18:37 #6
Jeg har et Ja/Nej felt hvor jeg gerne vil skjule dem som har flueben i, så der kun vises dem som ikke er markeret..

Så har en et opslags felt, hvor jeg gerne vil have skjule nogle af opslagende i.

Vi har flere felter, som Lager, Gril, WC, og der iblandt har jeg en som hedder Slettet som jeg også gerne vil have skjult...
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2016 - 21:44 #7
?
Sorry but I'm still not sure what your after :-(

Do you only want to hide specific fields on the form only when the Ja/nej checkbox is checked (som har flueben I) ?
And if it is not checked you want to show all fields?

You can probably use conditional formatting to hide the fields when ja/nej is checked.

https://support.office.com/en-us/article/Change-the-appearance-of-a-control-by-using-conditional-formatting-6ba9e9fa-4347-4183-b335-44e43b05e22f