Avatar billede Freakie Juniormester
05. juni 2016 - 14:26 Der er 1 kommentar

Indsætte tekst fra en x-markering med flere linier til nyt ark

Sidder med en opgave og vil gerne spare tid for et meget langsommeligt og ensformigt arbejde :o

Der er mange variabler:
FLX5S Runner 1234 / SS NYI

Alle tekster er opdelt i hver kolonne som vist her med mellemrum
Runner 1234 FLX 5S / SS NYI.

Ark 1
Der indtastes kun denne tekst i B3: Runner og C3: 3114 (Det kan være alle typer tegn / karakter.
Skråstreg er konstant: /
Række 2:  D2 = FLX, E2 = 5S, F2 = PSD, G2 = MDP, H2 = 2K, I2 = MOULD, J2 = MOULDGRIP, K2 = MMT L2 = REO, P2 = SS, Q2 = DS, R2 = TS, S2 = KOM, T2 = KLD, U2 = LOM, U2 = NYI, W2 = JIA, X2 = UDV

Række 3 bruges til at afkrydse valg i række 2 og sammensætte disse valg til to line f.eks. (MAX 50 karakter i én lineie)
FLX5S Runner 1234 / SS UDV
FLX5S Runner 1234 / SS NYI

Valgene herunder har en funktion angiver linieantal der skal kopieres til én celle i fane 2
SS = Single = 2 linier
DS = Dual = 3 linier
TS = Tripple = 4 linier

Hvis SS er valgt så skal der være 2 linier og tilbagemelde hvis man ikke har valgt 2 celler i området S2 : X2
Hvis DS er valgt så skal der være 2 linier og tilbagemelde hvis man ikke har valgt 3 celler i området S2 : X2
Hvis TS er valgt så skal der være 2 linier og tilbagemelde hvis man ikke har valgt 4 celler i området S2 : X2

Output i fane 2 - ÉN celle kan f.eks. se sådan:
SS (SS viser her at der er valgt 2 afkrydsninger i området S2 : X3)
FLX5S Runner 1234 / SS UDV
FLX5S Runner 1234 / SS NYI

DS (DS viser her at der er valgt 3 afkrydsninger i området S2 : X3)
FLX5S Runner 1234 / DS UDV
FLX5S Runner 1234 / DS NYI
FLX5S Runner 1234 / DS LOM

TS (TS viser her at der er valgt 4 afkrydsninger i området S2 : X3)
FLX5S Runner 1234 / DS UDV
FLX5S Runner 1234 / DS NYI
FLX5S Runner 1234 / DS LOM
FLX5S Runner 1234 / DS JIA

Opsætning må også gerne være indbygget med f.eks. VALGT: DS = 3 afkrydsninger.
Slutteligt så skal det fungere sådan at når man har trykke ENTER, så kopiere den indtastning / afkrydsning fra Ark 1 til Ark 2 og i ark 2 skal man kunne slette / kopier hvis man laver fejl.
Arket skal være fleksibelt så jeg kan indsætte kolonner eller ændre tekst efter behov i række 2... - en eller anden der kan gennemskue dette?
Har et screendump / ark hvis der er en der har mod på det.....
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juni 2016 - 15:38 #1
Lidt nysgerrig - info via www.supertekst-it.dk