Avatar billede 2301 Praktikant
06. juni 2016 - 20:33 Der er 3 kommentarer

Outlook kræver brugernavn og adgangskode

Jeg har mine mails til at løbe ind på både min iPhone og min PC. Mailprogrammet er Outlook Express. Styresystem Windows 10.

Nu er der konsekvent begyndt at dukke et vindue op i Outlook på min PC, og en enkelt gang har jeg også oplevet det på min iPhone, som siger:

Angiv brugernavn og adgangskode til følgende server.

Server: pop3.mail.dk
Brugernavn: XXXXXXXXXXXX
Adgangskode; ******
[ ] Gem denne adgangskode på adgangskode listen
[OK] [Annuller]

Uanset om jeg sætter markering ved "Gem denne adgangskode på adgangskode listen" og trykker "OK", bliver den ved med at dukke op - hver gang. Det er som om, at jeg ikke længere automatisk kan hente mails fra to forskellige enheder. Eller som om, at det at hente på PC'en kolliderer med, at de også hentes på iPhonen.
Jeg har intet gjort anderledes - ikke installeret noget eller ændret på nogen indstillinger (men måske fået en automatisk opdatering fra Windows, som jeg ikke kender til). Hvorfor skal jeg pludselig oplyse brugernavn og adgangskode for at hente mine mails på min PC?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
LK
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 03:44 #1
jeg synes du skal kontakte din mail udbyder. det kan lige så godt være en forkert opsat server/opdatering som er årsagen.
Avatar billede HOH Praktikant
05. december 2017 - 11:10 #2
Nu er det jo længe siden du havde det problem - men måske andre med samme problem kommer forbi her, så derfor dette tip til en forklaring: Hvis man har en gmail-mailadresse og man på sin Gmail-konto slår 'Tillad mindre sikre apps' FRA , ja så kan Outlook ikke længere logge på din gmailkonto og hente mails herfra.
Log på din Gmail-konto, klik på 'Login og sikkerhed'. Under 'Apps med kontoadgang' kan man slå 'Tillad mindre sikre apps' TIL.
Avatar billede jpoweb Novice
16. november 2018 - 14:12 #3
Bruger 2 trinsbekræftelse på min Microsoftkonto.
Da jeg i dag ændrede mit password til Microsoftkontoen bad Office 365 nu hele tiden om brugernavn og password, og selvom jeg brugte det nye password kom jeg ikke ind.
Løsningen var, at jeg under 2-trinsbekræftelsen fik udskrevet en appsadgangskode, som jeg så satte ind i Outlook, og så kom jeg ind, og den beder ikke mere om brugernavn og password