Avatar billede mjansen Seniormester
10. juni 2016 - 10:48 Der er 1 kommentar

Højde på iframe med indhold

Hej

Jeg vil gerne finde højden på en iframe med indhold så jeg kan fjerne scroll fra den. Og den så i stedet scroller på den side hvor den bliver åbnet fra.

Jeg har prøvet noget men javascript som jeg ikke kan få til at virke.

<!DOCTYPE html>
<html>

<script>
function resize() {
var iFrameID = document.getElementById('idIframe');
var hasVerticalScroll = 100;

//    hasVerticalScroll = iFrameID.contentWindow.document.body.scrollHeight>iFrameID.contentWindow.document.body.clientHeight;
    iFrameID.style.height = hasVerticalScroll + "px";

alert(" Verti : " + hasVerticalScroll);
}
</script>
<body>

<iframe src="http://www.eksperten.dk" id="idIframe" onload="resize();"></iframe>
</body>
</html>

iFrameID.contentWindow.document.body.scrollHeight>iFrameID.contentWindow.document.body.clientHeight;
Virker ikke så........
Avatar billede intenz Novice
21. juni 2016 - 00:14 #1
Du har fat i det rigtige med kode du skriver nederst. Men det vil kun virke hvis den side du åbner ligger på samme domæne som din egen side.

Du kan ikke køre kode på et andet domænenavn (f.eks. eksperten.dk), da det bliver blokeret af browserens sikkerhed.

Så hvis det er et fremmed domæne du vil åbne i iframen, kan du ikke løse det.