Avatar billede jgni-dk Novice
12. juni 2016 - 20:56 Der er 2 kommentarer

Et godt program til at diagnosticere pc med

Hejsa

Jeg kæmper med min stationær, der slet ikke vil være med på sjov.
* Den booter utroligt langsomt (hvis overhovedet).
* Den kan finde på at fryse helt når jeg er kommet ind i Win X.
* Den kan finde på at slukke spontant.

Jeg tænker PSU'en, men findes der et generelt program der kan lave en god og grundig test?

Mvh Jan
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2016 - 10:48 #1
en række programmer til test af pc er samlet på http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 13:14 #2
1. Sørg for at du har lagt nyt køler pasta (termisk pasta) på dit CPU. Kontroller om dit processor blæser, er, som det skal være.
2. Har du mulighed for at benytte Windows 10 relativt uden problemer, og kan nå at slette mappen WDI, kan du prøve dette.
Stien er således: C:\Windows\System32\WDI.
Er mappen slettet, genstart computeren. Derefter kan du prøve og slukke for dit pc, og tænde for den almindelig. Se om dette hjælper.
3. Er mappen tom, installer venligst nye grafik kort driver, som svarer til dit grafik kort fra producenten hjemmeside, og gerne alt om til Windows 10 driver, hvis du kan finde dem.