Avatar billede Jens Rump Novice
13. juni 2016 - 01:49 Der er 3 løsninger

JINYJIA MXQ TV Box Android 4.4 Kitkat

Hej!
Jeg har lige købt ovenstående tv- boks, som jeg er glad for - bortset fra at jeg ikke kan få den til at opgradere til den nyeste version af android ... under system-opdateringer får jeg at vide at den nyeste software er opdateret, og bruger jeg den medfølgende opdaterings app, så kommer beskeden ' opdate failed - check your OTA agent'? Jeg har selv prøvet hele dagen at finde en løsning, men uden held ... håber at EKSPERTEN har et godt råd! :-) Tak.
Med venlig hilsen
Jens Rump
Avatar billede Slater Ekspert
13. juni 2016 - 08:25 #1
Er du sikker på, der findes en nyere Android-pakke til det system?

Android er som regel branded af producenten af hardwaren, og kan kun opdateres med officielle pakker fra dem, som ikke behøver være opdateret til seneste version, eller bare noget der ligner. Med mindre du kan roote boksen og installere en helt "rå" Android på den (hvilket jeg ikke ville turde forsøge - det er ikke sandsynligt den virker så), er du begrænset af Jinyjia.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2016 - 09:23 #2
Jeg er enig med Slater - og har forsøgt at slå boksen op.

Det ligner en "kineserboks", og uden at det skal være en dårlig ting, tyder det på en meget lille producent. Disse sender sjældent opdateringer ud til deres enheder.

Sammenlignet med at den sælges med en gammel udgave af Android, lugter det endnu mere af at den næppe bliver opdateret.

Som jeg læser specifikationerne kommer den med version 4.4.2, så er du rigtig heldig, kommer der en opdatering til 4.4.4 (selv om det kan undre den ikke er medfødt) - men forvent ikke version 5, og slet ikke 6.
Avatar billede Jens Rump Novice
13. juni 2016 - 09:48 #3
... tak, det forklarer jo en hel del :-) Dog har jeg på Utube  set en fyr opdatere med den medfølgende App,  og få beskeden 'No New Updates' og ikke 'Update failed - Contact OTA Agent' ... til prisen er jeg dog tilfreds begge veje, tak for hjælpen. Ha' en god dag.
Vh.
Jens Rump