Avatar billede Slawomir Seniormester
14. juni 2016 - 20:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændring af logo

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstørre og måske forbedre dette logo ?

http://peecee.dk/upload/view/460116

på forhånd tak
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. juni 2016 - 23:05 #1
Avatar billede Slawomir Seniormester
15. juni 2016 - 08:00 #2
Tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede Slawomir Seniormester
15. juni 2016 - 11:21 #3
@Finn hvad for nogle krav er der til logo der skal tykkes og et logo der skal bruges til en hjemmeside? er der evt et tutorial til paint.net?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. juni 2016 - 18:49 #4
Hvis logoet skal bruges i en dagbladsannonce eller lignende, vil trykkeriet helst have en pdf-fil med vektorgrafik, som er baseret på geometriske figurer og derfor kan skaleres ubegrænset uden få ujævne kanter. Tegneprogrammer som Adobe Illustrator og CorelDraw gemmer som vektorgrafik.
Prøv at zoome kraftigt ind på pdf-filen og se, at den stadig er skarp i kanterne.
Den er i CMYK farver, som er de 4 trykfarver.

Png-filen er til hjemmesider. Den er i skærmfarverne RGB. Den er pixelbaseret og kan kun skaleres begrænset uden at blive uskarp, men det er der heller ikke brug for til web.

Begge filer har transparent baggrund, så de kan placeres oven på en kulørt baggrund.

Bedre til web er svg-formatet. Det er vektorgrafik, men jeg bruger det ikke pt. fordi mine Illustrator-filer gemt i dette format vises forskelligt i nogle browsere.
Avatar billede Slawomir Seniormester
15. juni 2016 - 20:15 #5
Tak FinnRasmussen :)