Avatar billede oOCarstenOo Mester
18. juni 2016 - 12:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Gamer PC skal jeg vælge..?

Hejsa med jer,
Min søn er lige blevet Konfirmeret og vil gerne købe en stationær Gamer PC,
men jeg har ikke det vilde forstand på hva´man skal vælge, der er et budget på ca. 10.ooo kr.

Jeg ville være rigtig taknemlig hvis der var nogle der kunne komme med noget hjælp her:)

På forhånd tak..:)
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2016 - 12:04 #1
Først og fremmest, skal der skærm, tastatur, mus og operativsystem med i de 10.000, eller snakker vi kun maskinen?
Avatar billede oOCarstenOo Mester
18. juni 2016 - 12:06 #2
Det skulle gerne være alt inklusiv..
Avatar billede sonalias Seniormester
18. juni 2016 - 12:11 #3
Vil du selv samle eller skal det være færdigbygget?
Avatar billede oOCarstenOo Mester
18. juni 2016 - 13:24 #4
Den skal helst være færdig bygget:)
Avatar billede sonalias Seniormester
18. juni 2016 - 13:28 #5
Avatar billede oOCarstenOo Mester
18. juni 2016 - 14:21 #6
Det ser rigtig fint ud, men 8gb Ramos 256 ssd, er det ikk i underkanten?
Avatar billede sonalias Seniormester
18. juni 2016 - 14:31 #7
Hvis der skal bruges mere plads sætter du bare en billig 1 TB almindelig harddisk i, og 8GB ram er rigeligt til at spille, det er kun hvis man skal lave flere ting samtidigt at det giver mening med mere, men der kan sagtens udviddes senere.

Der kan spares ca 2k ved selv at samle, og det er let efterhånden, hvis du har mod på det.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
18. juni 2016 - 15:26 #8
Ja men hva med garantien, den holder vel ikk hvis man selv har samlet den?
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2016 - 15:39 #9
Der er garanti på de enkelte dele, naturligvis, men ikke samlet. Og hvis du ødelægger noget mens du samler det, så er det bare ærgerligt.

Personligt foretrækker jeg stadig at købe samlet, netop for at få den garanti - og jeg har bygget mange computere selv. På den sidste computer, jeg købte, var der f.eks. en fejl i den i7-4790k CPU jeg bestilte, der gjorde at den blev over 100 grader varm meget hurtigt. Min mistanke var først på kølingen, at den ikke var god nok - og jeg kunne have brugt meget tid og mange penge på at undersøge det, hvis jeg ikke havde købt den samlet. Det er nu meget rart, bare at kunne smide det hele tilbage til forhandleren, og lade dem finde problemet.

Jeg er heller ikke enig i, at man sparer 2000 på et system til den pris ved at samle selv. Man skal bare ikke købe de dyre mærker eller fra dyre butikker. Hos forhandlere som MM-Vision eller Føniks er det ofte kun en besparelse på omkring 500,- fra løsdelene.

Men naturligvis er der en besparelse, så det er en smagssag hvad man er til.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
21. juni 2016 - 20:37 #10
Mange tak for din forklaring, det bliver en Gamer der er samlet?