Avatar billede slock Novice
18. juni 2016 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nå lokal lan server via domæne eller public ip.

Hej ved ikke lige hva funktionen hedder, men jeg har et kamera på mit lan.
Det hedder 192.168.1.16, denne adresse kan fint tilgåes når jeg sidder på mit lan.
Jeg vli også gerne kunne tilgå kameraet udefra og har lavet portforward til det.
Det virker også fint ved at tilgå public ip når jeg er væk fra mit lan.

Nu kommer det så. Jeg vil gerne kun have en adresse at tilgå. Jeg kan ikke fra mit lan tilgå min public adresse og blive routet igennem til kameraet.

Jeg har før kunne dette hvor jeg brugte en dd-wrt router. Nu har jeg en Tilgin HG2301. Hvordan sætter jeg det op i denne så det kommer til at virke?

På forhånt tak.

Mvh. Simon
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. juni 2016 - 17:51 #1
Det er det man kalder loopback og er desværre ikke muligt på alle routere. Du kan muligvis konfigurere din computer til at den skal anvende lokal IP, når den er på LAN og public IP når den er på WAN. Det burde være muligt at finde programmer, der kan klare denne ændring for dig, men ellers skal du have kigget på og konfigureret din router eller alternativt købt en ny.
Avatar billede hymer Novice
19. juni 2016 - 00:12 #2
Nu har det kamera en fornuftig sikkerhed ?
...ellers er det ikke dig som overvåger men dig som bliver overvåget.
Avatar billede slock Novice
19. juni 2016 - 08:58 #3
Hej,

Jo det kamera har en ok sikkerhed. Det er et større Panasonic WV-SFV631L kamera. Det sidder heller ikke et sted hvor det villle gøre noget at andre skulle kigge med. :) Men tak for hjælpen. Jeg kan ikke finde noget sted i den Tilgin at kunne konfigurere det. Så det er nok bare at smide en ny på med dd-wrt eller lign. Så plejer tingene bare at virke. :)