Avatar billede SupermanFaggot Praktikant
19. juni 2016 - 22:04 Der er 2 kommentarer

Min bærebar går ligepludselig i stå.

Hej..
Min bærebar (Acer) er et år gammelt, her for et par måneder siden begyndte den at fryse skærmen og så siger den en mærkelig lyd. Jeg behøver ikke at skulle lave noget specielt på den, det kan både være når jeg spiller Minecraft eller Gta5, men også hvis jeg bare sidder på Google og Skype. Nogen gange går min skærm i stå, og så får jeg en besked at "Skærmdriveren er gået i stå" og derefter kører den igen fint. Jeg har hørt at det kan være Acer i det hele taget. Men der er også mange problemer med Windows 10, som jeg bruger.. Jeg er ikke den store computer-nørd, men vil gerne
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2016 - 07:38 #1
Jeg oplevede noget lignende på min pc - min skærm blev sort og alt var frosen i 2-3 sekunder, så kom der bar fejlmeldingen "grafikkortdriveren er stoppet" - jeg fandt så ud af, at Windows valgte at opdatere driveren til mit grafikkort - så jeg rullede bare tilbage, og nu er der ingen problemer længere.
Du kan gøre det samme, ellers (hvis ikke det muligt) prøve at opdatere driveren
(du gør begge dele i Enhedshåndteringen)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2016 - 17:44 #2
Kan også være et problem med en driver som Microsoft ikke har signeret, der så lukker ned. Har på flere (godt nok ældre) computere deaktiveret at der skal tjekkes for driver signering. Man skal dog her være sikker på at den driver man henter og installerer også er fri for virus og andre ubehageligheder. Men henter man på producentens hjemmeside bør man være sikker på det er ok.
https://www.youtube.com/watch?v=71YAIw7_-kg