Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2016 - 15:03 Der er 4 kommentarer

Dagens horoskop

Hejsa derude, er igang med at skrive en opgave om horoskoper samt stjernetegn. Og min første tanke var det du nok skulle blive nemt, dog efter at have læst flere forskellige hjemmesider igennem, blandt andet stjernetegn.dk og (link slettet, admin) jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg.

Er der nogen der kan henvise mig til en side som er troværdig, som jeg kan skrive min opgave udfra.

/Claus
Avatar billede Slater Ekspert
22. juni 2016 - 15:14 #1
Med fare for at lyde nedladende, så finder du jo per definition ikke noget "troværdigt" om en overtro.
Alle har forskellige meninger og fortolkninger af det, og eftersom der ingen målbare effekter eller beviser er, kan ingen påstå at have mere ret end andre.

Med forbehold for, at jeg ikke ved hvad det er til, så vil en god opgave vel netop være så objektiv som muligt, og beskrive hvad nogle tror på, hvilke forskelle der er osv? Du finder i hvert fald ikke en facitliste.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2016 - 15:30 #2
se fx http://www.astrotheme.com/
et stykke nede i venstre del finder du forklaringer - brug evt google translate, hvis den kniber med engelsk.

The Basics of Astrology
The Usefulness of Astrology
The 12 Zodiacal Signs
The 12 Astrological Houses
The Planets and Asteroids
Elements Quadruplicities Polarities
Planetary Rulerships and Dignities
Planetary Dominants in Astrology
Astrological Aspects and Orb
Astrology: Composed Aspects
Astrology: Planetary Patterns
Unaspected Planets in Astrology
Astrology: Planets Distribution
Astrology: Predictive Methods
Couple's Compatibility: Synastry
The Arabian Parts
The 360 Symbolic Degrees
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2016 - 16:31 #3
Det er bare svært at forklare hvordan et horoskop bliver lavet, hvis alle gør det forskelligt, som jeg har forstået det, er det noget med føde minuttet, og stjernes placering. Det er ihvertfald det denne side forklare (link slettet, admin) og så tror jeg holder mig til denne side for at gøre opgaven færdig.

Man tak for bud.
Møg træls emne!
Avatar billede annettejensen66 Praktikant
11. juli 2016 - 00:29 #4
Reklame

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin