Avatar billede Tove G Praktikant
23. juni 2016 - 14:01 Der er 1 løsning

Kvinder og teknik... lyd fra TV -> anlæg

Da højtalerne i mit 7 år gamle Samsung TV er begyndt at skratte, vil jeg gerne prøve at føre lyden ind gennem mit anlæg.
Uden overhovedet at have forstand på det, kom jeg frem til at jeg skulle bruge et kabel med 2 jackstik i hver ende, dog fik jeg i Føtex et kabel med 2 i den ene og 1 i den anden. (ligner bare det jeg bruger mellem anlæg og laptop)
Nu er det så jeg ligner et spørgsmålstegn.
Troede jeg skulle bruge AV OUT på TV, og CD udgangen i mit tudse gamle panasonic anlæg (Deraf min formodning om et 2 x RCA-stik - 2 x RCA-stik ) samme udgang som jeg bruger til min laptop.

Kan nogen mon forklare det så selv en kvinde forstår hvad jeg skal bruge/gøre?
Avatar billede ecaspar Mester
23. juni 2016 - 15:19 #1
Lyder som om du har ret.
Det vil normalt virke ved at bruge av-out og så tilslutte til cd / aux indgang på forstærkeren.
På nogle TV er der en Audio out i Jackstik form..... måsker det er sådan på dit tv ??
Du skal jo ikke nødvendigvis bruge begge Jackstik - vel    ;-)