Avatar billede Hanne_H Juniormester
26. juni 2016 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV med mulighed for at se én kanal og optage en anden kanal samtidig + ikke-kodet ekstern harddisk

Nu skal jeg købe nyt tv igen. Det gamle smarttv på 2 år og 1 uge betalte forhandleren heldigvis pengene tilbage for. Det næste tv skal kunne vise én kanal og optage en anden kanal samtidig og så skal det ikke optage på en ekstern harddisk hvor optagelsen er kodet og ikke kan vises på naboens tv - eller for den sags skyld på et tv af samme fabrikat. Altså optagelse og visning fuldstændig som den gode gamle VHS.

Er der nogen her, der har et godt forslag? Det duer ikke at tale med "de store forhandlere". De er komplet hjernevaskede og får deres løn for ikke at oplyse om den slags
- det kan også være en facebook gruppe (jeg kan ikke finde sådan en)
- et website/hjemmeside
- et forum i lighed med eksperten.dk
- andet?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2016 - 15:20 #1
den lette er et alm dumt tv, og så en optager ved siden af. Så kan du tage optageren med rundt og se det der (fx sommerhus). Fx http://www.hifipriser.dk/blu-ray-afspiller-og-optager/samsung-bd-h8900-id-8550249.aspx
Optagelsen vil altid være kodet til optageren - det er et krav for at kunne sælge dem.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2016 - 09:42 #2
enig. du er nødt til at købe sådan en optager.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
27. juni 2016 - 14:41 #3
Jeg er så ked af, at jeg øjensynlig er så dårlig til at formulere mig........
Jeg håber på, at der er én derude, der forstår, hvad det er, jeg mener.
Jeg venter spændt. Pft.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2016 - 16:39 #4
DU KAN IKKE FRA TV OPTAGE UKODET. Det er forbudt pga rettigheder til digitale medier og et krav fra bla filmindustrien.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
23. juli 2016 - 08:11 #5
Tak for jeres indlæg.
Forbudt eller ej......
Det havde jo været 1000 gange lettere at skrive, at alle fabrikanter krypterer udsendelser, så optagelsen er knyttet uhjælpeligt til ét enkelt tv. Alle optagelser er til ingen nytte, hvis noget elektronisk bliver repareret i tv'et.
Se ét og optage noget andet: Det var øjensynlig en twin-tuner jeg efterlyste.
Den koster ca. 2.000 kr. ekstra - og det vil jeg ikke give.
Så lukker vi den her.