Avatar billede CESkovgaard Mester
26. juni 2016 - 17:29 Der er 5 kommentarer

I windows 10 får jeg advarsel hver gang jeg vil starte et program med 'ukendt' udgiver

Jeg har et program 'everything.exe' (findes på http://www.voidtools.com/)
Det er et godt program der kan finde et filnavn på min computer uanset hvor jeg (eller andre) er kommet til at flytte det hen.
Mit problem er at jeg hver gang jeg skal starte det får advarslen 'ukendt udgiver' og derfor skal ind og acceptere det med administrator password, efter at jeg er skiftet til W10.

Mit spørgsmål er: Findes der en mulighed i W10 for at godkende et program, så det IKKE spørger om ok hver gang jeg åbner det. I W7 kunne jeg bare skrive 'husk', og så virkede det i fremtiden, men jeg kan ikke finde en tilsvarende mulighed i W10
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2016 - 18:15 #1
Har du installeret det som administrator (højre klik og kør som admin.)?
Avatar billede CESkovgaard Mester
26. juni 2016 - 19:15 #2
Spøjst. Nu har jeg haft fjernet 'everything' fra computeren og installeret en ny version som administrator. Den har både udgiver og certificat. ALLIGEVEL bliver jeg bedt om administrator-password ved opstart. (Og ja - jeg har genstartet computeren to gange for at være sikker :-) )
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2016 - 09:33 #3
højreklik programmets ikon, vælg egenskaber.
på fanebladet genvej, som den popper up, klik avanceret.
hak "kør som administrator" af.

hvis det ikke løser problemet, er der intet der gør.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2016 - 10:48 #4
Læste i en anden tråd, at hvis installationsfil lå i overførsler, kunne man godt have problemer med at køre .exe filen derfra. En kopiering til skrivebordet i stedet løste problemet for denne spørger.
#3 Formoder at #1 og #3 peger i samme retning ikke ? :-)
Avatar billede CESkovgaard Mester
27. juni 2016 - 19:31 #5
Tja, jeg ved ikke hvad man kan gøre. Muligvis er det bare en 'møjinstallation' jeg har af W10?
Jeg har nu prøvet at fjerne den totalt. Lægge den på skrivebordet. Logge ind som administrator og installere den derfra. ALLIGEVEL skal jeg acceptere den (og skrive password) ved genstart af computeren.
Min putter opgraderede fra 7 til 10 uden at jeg bad om det, men jeg lod den være. Det skulle jeg nok ikke have gjort. En af mine andre 'underligheder' er at jeg aldrig fik et alternativt skrivebord, som der ellers reklameres med, så det kan være at min 'version' nu er em mellemting mellem 7 og 10.