Avatar billede thomasfricke Juniormester
27. juni 2016 - 18:17 Der er 3 kommentarer

CSS - A HREF - CONTENT ATTR

Hej Eksperter

Jeg har dette link...
<a href="mailto:abc@123.dk"></a>
Med denne stump CSS...
a[href^="mailto"]:before { content: "Email: "; }
a[href^="mailto"]:after { content: attr(href); }
Som giver dette resultat...
Email: mailto:abc@123.dk

Men vil gerne have det her resultat...
Email: abc@123.dk

Er der nogen der kan hjælpe mig???
Avatar billede thomasfricke Juniormester
27. juni 2016 - 18:19 #1
PS. Dette er ikke løsningen jeg søger...
<a href="mailto:abc@123.dk">Email: abc@123.dk</a>
Avatar billede Slater Ekspert
27. juni 2016 - 18:39 #2
Der tror jeg, du er ude i noget, CSS overhovedet ikke er beregnet til. Det er ikke et programmeringssprog, og har kun meget basale funktioner - ikke deriblandt en substring eller regex-funktion.

Du kan gøre det med Javascript eller et server-side sprog, men det skulle overraske mig meget, hvis det kan lade sig gøre i CSS.
Avatar billede thomasfricke Juniormester
27. juni 2016 - 19:03 #3
Ved godt,  CSS er meget begrænset. Men er også meget begrænset i hvad jeg kan  bruge af sprog på den side jeg administrerer,  så håbede på en CSS løsning,  som kunne gøre min hverdag nemmere...