29. juni 2016 - 00:30 Der er 3 kommentarer

RunDLL

Undereopstart kommer dette problem op:
C:\User\ASUS\Appdata\Local\Max\(11F71BE-36EF-6C69-3CBD4-97EEB92)\Max.dll

Hvad er det og hvordan løser jeg den?
29. juni 2016 - 00:32 #1
Hvad er det og hvordan løser jeg den?
Avatar billede Slater Ekspert
29. juni 2016 - 08:00 #2
Ikke umiddelbart til at sige hvad det er. Max.dll må tilhøre enten noget du har installeret, eller noget der har installeret sig selv mod din vilje (malware), eftersom det ikke er en del af systemet.

Sandsynligvis bør det ikke køre sig selv under opstart, hvis det ikke kan finde filen. Hvis du mistænker at det er malware, så download et program som f.eks. Malwarebytes Anti-Malware og scan med det. Ellers skal du bare fjerne det fra opstart. Hvordan du gør det, kommer an på hvilken version af Windows du har.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2016 - 09:57 #3
Så vidt jeg kan regne mig frem til, hører den til Autodesk 3ds MAX software: http://www.autodesk.dk/products/3ds-max/overview

Softwaren bruges, så vidt jeg ved, også af visse spil.

Prøv at se i listen over installerede programmer, om der er noget der er installeret omkring tidspunktet hvor problemet opstod. Så hænger det nok sammen.

Har du 3ds MAX softwaren installeret, så prøv at ominstallere det.

Prøv at starte MSCONFIG op, og se om du kan finde ud af, hvorhenne MAX.dll kaldes - men sandsynligvis finder du den ikke her.

Endelig - den helt tunge... - start regedit op, søg registreringsdatabasen igennem for MAX.DLL (eller hele nummer-strengen), og se om du kan finde stedet i registreringsdatabasen, der er nævnt. Post stedet her - du bør ikke bare slette det, da det kan give problemer - men det kan hjælpe til at identificere problemet.

Endelig kan du også forsøge at fjerne det automatisk med en registreringstabase trimmer - eks. ccleaner: http://www.piriform.com/ccleaner