Avatar billede kimeast Juniormester
30. juni 2016 - 14:46 Der er 1 løsning

Windows7 Home Premium med nøgle, men uden drivere

Har en Windows7 DVD med nøgle, jeg har aktiveret via telefon. Ingen problemer der. Men jeg kan ikke komme på nettet. Der er slet ikke installeret drivere overhovedet. Hvad sker der lige her???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juni 2016 - 15:26 #1
Det er helt normalt, at der er hardware enheder, produceret efter udgivelsen af Windows 7, som Windows derfor ikke kender til eksistensen af.

Normalt følger der en CD med "mærkevare" PC´erne, hvor disse drivere kan installeres fra, men du kan lige så godt selv gå på producentens hjemmeside, og hente de drivere du mangler (fra en anden PC selvfølgelig).

HP, Lenovo, Fujitsu har alle et lille program du kan installere, som selv kan finde de drivere der trænger til at blive opdateret. Det kræver selvsagt at du er på nettet med maskinen, med enten WiFi eller kablet netværk. Så det er netværksdriveren der er vigtigst i første omgang.