Avatar billede pinhigh_brian Novice
01. juli 2016 - 11:35 Der er 4 kommentarer

Skift af standardprinter

Har en computer der på kontoret skal printe til een printer, og hjemme til en anden. D.v.s. default printer skal skifte automatisk.

Det har funket under win7 men nu er vi blevet opdateret til win10, og her fungerer det ikke. Har prøvet at slå funktionen "lad windows styre din standardprinter" fra og til, uden den store succes.

Nogen der har prøvet dette og fundet en løsning ?
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
11. juli 2016 - 11:25 #1
Hej Brian,

Windows har af uvisse årsager valgt at fjerne muligheden for netværks bestemt standard printer med indfasningen af Windows 10. Hvis Windows 10 er sat til at styre default printeren, vil den sætte default printer til den printer som er brugt senest. Hvis det er slået fra vil du kunne vælge en bestemt printer som default, og så vil den altid være default.

Hvis du alligevel finder en løsning på dette så vær flink at poste løsningen her, da jeg meget gerne vil have denne funktionalitet tilbage! :)

Mvh Mikkel
http://lighthousetech.dk
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
15. juli 2016 - 11:33 #2
Hej Brian,

Fandt du en løsning på problemet, eller work around i hvert fald?

Mvh Mikkel
Avatar billede pinhigh_brian Novice
15. juli 2016 - 13:17 #3
Hej Mikkel

Nej, lader vedkommende skifte standardprinter selv.
Der kommer en stor win10 opdatering her i august, håber Microsoft vælger at re-etablere den gamle løsning.

... ellers kunne man måske lave et lille script der gør det. Der bliver nok løsningen.
Vender tilbage når jeg har nyt.

Mvh. Brian
Avatar billede Kim Laigaard Praktikant
26. oktober 2016 - 15:35 #4
Svaret ligger i Indstillinger, Enheder, Printer og scanner, rul ned til Lad Windows styre min standardprinter, fjern fluebenet og standardprinteren er sikret.

http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-hardware/standard-printer/58536ae9-63fe-4cfe-b134-93f4822a4c45