01. juli 2016 - 18:54 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

run dll

Hej eksperter-

Jeg får lige pludselig en boks ved opstart ( på skrivebordet). Hvor der står
Runtime dll  punykaffirs.dll  angivende modul ikke fundet. Har i nogen ide om hvad det er, jeg har ledt højt og lavt på nettet, men kan ikke finde noget som helst om den. Jeg bruger windows 10 jeg har lavet en sfc /scannnow, men den viser ingen fejl. Jeg er totalt lost. Jeg har søgt efter dll filen på andre maskiner, men har heller ikke her fundet der. Så jeg aner simpelt hen ikke, hvad den bruges til eller hvad jeg skal gøre.. Maskinen kører som den skal, eller det tror jeg da. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak. Tina
Avatar billede Slater Ekspert
01. juli 2016 - 19:04 #1
Ja, det er helt sikkert ikke en del af systemet.

Hvis du ikke ved det, så betyder "puny kaffirs" noget i retning af "ynkelige vantro". Det lyder umiddelbart som noget fra en muslimsk virus eller hacker.

Scan med anti-virus og anti-malware værktøjer (jeg plejer at gå til Trend Housecall og Malwarebytes Anti-Malware som udgangspunkt), sørg for at maskinen er ren, og hvis der absolut intet findes men problemet stadig er der, så se om du kan slå den fra i Task Manager under Startup. Det bør absolut ikke ødelægge noget. Den skal bare væk.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 19:18 #2
Hvis Housecall og Malwarebytes ikke reagerer, så har microsoft selv  https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
Det viser ALT, der sker, når windows starter - find kaldet, og fjern hak i starten på linjen. Så er den ged barberet (noter endelig linjen ned - hvis nu noget går galt)
Hvis noget ikke virker bagefter, så start programmet igen, og sæt hak hvor du afmarkerede før - og prøv et andet sted...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 19:20 #3
Og - når noget som dette sker - så skift adgangskode hele vejen rundt, og lad være med at udlåne pc.
01. juli 2016 - 21:18 #4
Hej Slater og Claes57.  Kors hvor har jeg røde øre. Det første jeg spørger om, når andre beder mig om hjælp er :  Hvad har du downloaded og har du kørt en virus test og hvem af børnebørnene har haft deres fedtede fingre nede i tasteturet. Så får man gæster, som hvis 2 unger begraver deres fedtede fingre i MIT tastetur uden og få lov og formaning først, Hvilket normalt er totalt uhørt. Og fordi jeg er så hysterisk med min pc, glemmer jeg totalt mine egne formaninger til andre og skænker ikke en virus en tanke. Tusind tak for hjælpen. Mit Superantispyware program klarede ærterne, Og alle kode er ændret. Jeg kender iøvrigt godt jeres nævnte sider, som jeg af og til bruger, når jeg selv hjælper andre. God weekend