Avatar billede Mogens Hansen Praktikant
03. juli 2016 - 18:29 Der er 10 kommentarer

Utidig slumren

Min Asus bærbare med Windows 10 går i perioder hver dag automatisk i slumrefunktion, selv om den er sat til at slumre efter en time. Det kan være den tid, det tager at hente en kop kaffe i køkkenet, som ligger femten meter fra computeren. Det er ret irriterende. Hvad kan det være?
Den gjorde det ikke med Windows 7, som den er opgraderet fra.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2016 - 02:15 #1
fejl i windows.. slå alle former for strømstyring fra, det skaber kun problemer.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2016 - 02:16 #2
slå også strømstyring fra i BIOS
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2016 - 10:20 #3
Når låseskærmen slår til, slår skærmen (som regel) fra mere eller mindre med det samme.
Det kan være at asus' egen strømstyring overtager derfra (eller også inden)
Avatar billede wjens Guru
04. juli 2016 - 10:40 #4
Jeg oplever jævnligt det samme på min HP efter windows 10 kom til, så umiddelbart vil jeg gætte mere på windows end bios.

Jeg har forsøgt at indkredse, indtil nu uden held. Den klassiske med at slå fra og derefter til igen hjalp heller ikke. Jeg ser også at PC'en undertiden slet ikke går i dvale. Mig bekendt, kører jeg ingen programmer der skulle kunne påvirke power-styringen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. juli 2016 - 10:55 #5
Gå til:
Enhedshåndtering-dobbeltklik på netværkskort-vælg faneblad strømstyring, fjern flueben i sluk for enheden for at spare strøm.
Avatar billede wjens Guru
04. juli 2016 - 11:46 #6
Tak, det prøver jeg. Der kan gå dage før jeg kan se om det gør forskel.
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. juli 2016 - 11:48 #7
Hvis du er på nettet jævnlig, vil du opleve forskellen med det samme;-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. juli 2016 - 13:48 #8
Når du har udført mit forslag, vil jeg faktisk anbefale genstart af PC. Der kan nemlig ske det at PC indsætter den interne loopback IP-adresse.
Avatar billede wjens Guru
06. juli 2016 - 21:07 #9
Jeg tror det har hjulpet, men holder ferie, så har ikke kikket så meget på pc'en til at jeg tør sige noget endeligt.

Men, nu er det her jo Mogens Hansens spørgsmål - Mogens har du input?
Avatar billede Mogens Hansen Praktikant
07. juli 2016 - 04:18 #10
Jeg har slået strømstyring fra, og det har da også hjulpet, selvom jeg egentlig gerne ville kunne slumre  efter min egen plan. Men det må blive næste gang, jeg formaterer. Så beholder jeg blot win 7.
Tusind tak for råd.