Avatar billede Markin Praktikant
05. juli 2016 - 00:06 Der er 7 kommentarer

Jeg har mistet en MEGET vigtig mappe

Hej Eksperter..

Jeg har virkelig kvajet mig.

I Windows har vi Mappen på Skrivebordet der hedder dit Pc Navn.
Den indeholder bl,a
Genveje til
Billeder
Dokumenter
Favoritter
Kontaktpersoner
OSV

Men Men Men
Der er også en mappe der hedder ( Overførsler, eller hentede filer ) hvor ens downloads hentes ned i.

Ja !! Den har jeg så af en eller anden grund slettet.
Det er mig umuligt at få den frem eller bare finde den.
Midlertidigt bruger den en mappe der hedder Dokumenter i Dokument Mappen. Men det er ikke den rigtige placering.
Ved nogen hvor den ligger, eller burde ligge. ?
Måske nogen kan fortælle hvad den hedder, ( Sikkert noget på Engelsk) og hvor jeg med stinavnet, kan finde dens placering ?
Eller måske, hvis den er helt væk, kan man så kopiere filen eller mappen og sende en kopi af en af jeres til mig ? Evt Rar pakket, hvis det giver problemer.
Jeg ville også mægtigt gerne have screen print af en der har en standard mappe med de originale mapper og genveje.
Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg at jeg af dumhed har slettet mappen helt.
Min mail, hvis en kan sende mig en kopi af "Hentede Filer" Mappen og stien, hen til hvor den skal / burde ligge, Så vil jeg være MEGET taknemmelig.

Min mail er: mcomdk@gmail.com

På forhånd tak

Markin
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2016 - 07:25 #1
C:\users\%username%\Downloads

Her bør mappen være - i hver fald på en Windows 10 - og de ligger (selvfølgelig) andre sted på andre styresystemer.
Så vidt jeg har testet, kan du bare oprette mappen igen, så virker det som det har gjort
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2016 - 16:43 #2
Hvis du går i c drevet under Brugere-"dit brugernavn" ligger der så ikke en mappe der der hedder "overførsler"?
Vil da tro det du har slettet kun er en genvej til mappen.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
05. juli 2016 - 21:08 #3
Højreklik på skrivebordet,personlige instillinger,Temaer,instillinger for skrivebords ikoner,der kan du sætte flueben for de ikoner du vil have på skrivebordet,blandt andet brugerens mappe der indeholder mappen overførsler den hed hentede filer i ældre versioner af windows.hvis det er en ældre version af windows du har er fremgangsmåden nogenlunde den samme,jeg kan ikke huske helt præsis hvordan det er i windows 7 og ældre,men det er ikke langt fra det som det er i windows 10.
Avatar billede Markin Praktikant
05. juli 2016 - 23:00 #4
Hej.

Den med at afkrydse " Vis Brugerfiler" kan jeg sagtens tilføje og fjerne, men når filen så kommer frem på skrivebordet, så er filen / Downloads og eller overførsler ikke med blandt de andre filer/Genveje i mappen.
Hmmm Men tak for rådet.
Avatar billede Markin Praktikant
05. juli 2016 - 23:14 #5
Er jeres Mappe Overførsler og eller Downloads en Mappe eller en Genvej ?
Ingen af dem er hos mig,
Men nu har jeg lavet 2 nye Mapper. En der hedder  ( Downloads ) og en der hedder ( Overførsler )
Så må vi se om win automatisk vil vælge en af dem.

Håbe Håbe Håbe

Markin
Avatar billede jenscarlo Juniormester
06. juli 2016 - 04:18 #6
Hvis det ikke virker så prøv at dowsloade et eller andet bog læg mærke til hvor windows lægger det så må du kunne finde mappen på den måde.
06. juli 2016 - 12:36 #7
HEJ,

Hent og download det program som hedder TOTAL-COMMANDER.

http://www.ghisler.com/download.htm

(du kan slette det bagefter )....

Efter opsætning (som du kan ignorere, hvis du ikke vil bruge det !) kan du i hovedmenuen's 2.den punkt (KOMMANDOER (min er dansk) finde punktet SØG . Tryk på den ..

Indtast søge parametre  ( dit Pc Navn. eks. ), og dit Drev (C: ) og tryk START SØG (øv hø hjørne),

Er din mappe der, så blir den fundet - Og du har stien og det hele ! (eller rettere - det der er tilbage !)

Kristian