Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logo på forsiden

Hej

Jeg er helt ny ud i wordpress-verden. Jeg har downloadet et tema, som jeg gerne vil bruge.

Imidlertid er det en noget primitiv titelskærm. Jeg vil gerne have skiftet en tekst ud med et logo i venstre side og plads til en reklame i højre side.

Nogen der kan hjælpe eller kender en wysiwyg editor, der kan klare det? Dreamweaver dur slet ikke til jobbet.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 14:30 #1
Hjemmesiden er: mintatovering.dk
07. juli 2016 - 15:59 #2
Jeg går ud fra du snakker om det tema du pt. har på.

Hvilken tekst er det i venstresiden der skal være et logo?

Mht. til reklamen i højresiden, så prøv at installere https://wordpress.org/plugins/black-studio-tinymce-widget/. Med den kan du tilføjet lige hvad du har lyst af tekst og billeder i sidebaren til højre. Evt. kan du eksperimentere med at finde et banner-plugin som gør det muligt at indbygge bannere overalt på din sidde. f.eks. https://wordpress.org/plugins/custom-banners/
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 16:37 #3
Jeg kan godt mærke det er 20 år siden, jeg sidst arbejdede med hjemmesider. :(

Jeg har prøvet begge programmer med uden held. Jeg har fået logoet over til venstre, som jeg gerne vil have det, men jeg kan så ikke finde ud af med de to widgets at sætte et langt banner oppe ved siden af.
07. juli 2016 - 16:48 #4
Ok. Jeg troede du snakkede om højre og venstre side af indholdet. Som udgangspunkt er headeren bare en header med ét billede/logo og så evt. en tagline. Sådan fungerer de fleste temaer.  Men der findes sikkert et tema der også gør plads til et banner ved siden af logoet. Jeg har desværre ikke tid til at kigge på det. Det havde også været nemmere at gå til hvis temaet var baseret på Twitter Bootstrap så man ikke skal til at overskue en masse hjemmestrikkede responsive features.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 17:02 #5
Okay. Jeg prøver at hitte ud af et eller andet