Avatar billede ps76 Forsker
09. juli 2016 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mappeindhold

Jeg er på Windows 10. Jeg har alle mine fotos liggende på google drev, og dermed også i en mappe på min pc, men på en anden harddisk end windows, så de ligger på det som er mit D drev.
Jeg ønsker nu at når jeg klikker på "billeder" i stifinder, så vises BÅDE de billeder som ligger der direkte, men også de billeder, som altså ligger i google drev mappen.
Jeg har højreklikket på "billeder" i goodle drev mappen og valgt "Medtag i bibliotek billeder" - men det sker ikke. Billederne fra Google drev mappen kommer ikke frem efterfølgende, når jeg åbner den primære billedmappe i stifinder.
Hvad gør jeg galt?
09. juli 2016 - 14:20 #1
Måske denne guide/vejledning kan hjælpe dig på vej:
http://www.tenforums.com/tutorials/8811-library-include-folder-windows-10-a.html
09. juli 2016 - 14:22 #2
F.eks. står der at mapper på NAS-diske ikke vil blive medtaget.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2016 - 15:46 #3
"Billeder" i stifinder er bare en link til en mappe som du vælger - som standard i dit brugerprofil - billeder.
Det du forsøger (og nok har gjort) er at tilføje mappen på dit D-drev til Biblioteket billeder
Mappen Billeder og Biblioteket Billeder er 2 forskellige ting - så du skal kigge under biblioteker (nederst i stifinderen) og finde Billeder dér - der vil så både Billeder fra dit Brugerprofil og Billeder fra dit D-drev ligge.
Så vidt jeg ved bør dine drev også være indekseret før biblioteket virker
09. juli 2016 - 16:16 #4
For at se biblioteker nederst i stifinderen skal du muligvis aktivere det først:
https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/3fea0c19-0ae3-4c9c-a737-b228a06f8b57/show-libraries-in-file-explorer
09. juli 2016 - 16:22 #5
App'en "Billeder" viser "Samlinger" som ser ud til at være det samme som biblioteker. I indstillinger til app'en kan man så vælge kilder og der tænker jeg at din Google drive mappe burde stå. Dejligt forvirrende, men sådan er det jo endt efter at Windows 7 blev til 8 og nu 10 :-(