Avatar billede ovec Juniormester
10. juli 2016 - 19:48 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Kør CHKDSK på en harddisk

På en Win 10 skal jeg foretage en CHKDSK
Ved forsøg på en systemafbildning får jeg meddelelsen:
Sikkerhedskopieringen mislykkedes
En lang rød streg
Handlingen mislykkedes på grund af en enhedsfejl på enten kilden eller destinationen.
Hvis kilde-/destinationsenheden er på en disk, skal du køre en CHKDSK/R på den pågældende diskenhed og forsøge handlingen igen. (0x8078012D)

Flere oplysninger:
Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl. (0x8007045D)

Hvordan klarer jeg den? - når jeg går ind i kommandoprompt viser den jeg er i C drevet men jeg skal have rettet en evt. fejl på en anden løs harddisk hvor jeg vil have sikkerhedskopien lagt over
Avatar billede eurositi Ekspert
10. juli 2016 - 20:19 #1
chkdsk e: /r /f
... Hvis vi antager, at den tilsluttede harddisk er tildelt drevbogstavet E:
/r scanner og markerer eventuelle defekte sektorer (der skal helst ikke være nogen)
/f retter andre fejl på diskenheden

... Men det bekymrer mig lidt, at du får en generel I/O enhedsfejl... Du benytter den rigtige strømforsyning til harddisken?
Avatar billede ovec Juniormester
11. juli 2016 - 09:14 #2
Hej eurositi

Tak for dit hurtige svar ? jeg vil lige ?klippe? detaljerne lidt mere ud så den måske er nemmere at gennemskue.

Når jeg går ind i Kommandoprompt viser den linjen:
C: \Users\maskine navn.C>

Den harddisk som jeg skal have lavet en CHKDSK behandling af har jeg døbt H ? en løs en der er tilsluttet med et kabel

H er måske lidt højt oppe i alfabetet men der er fordi jeg har et par harddiske i maskinen ? den første er en med styresystemet  (C) ? så er der en større en der er delt op i flere partioner til for skellige ting ? og så kommer den løst tilsluttede (H) der står ved siden af maskinen ? og det er så den der skal have en CHKDSK ?behandling.

Og lige omkring strømforsyning ? nej der burde ikke være problemer ? den samme strømforsyning som den har anvendt altid ? og den virker også godt nok hvis jeg eksempelvis lægger nogle filer eller mapper ind på den.

Håber at ovenstående giver lidt mere klarhed
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
11. juli 2016 - 10:07 #3
Hej Ovec

I dit tilfælde hvor du vil køre CHKDSK på dit drev H, skal du bare gøre som Eurositi har nævnt ovenfor, bare med H i stedet for E, så kommandoen du indtaster er:

chkdsk h: /r /f

Når du har indtastet kommandoen vil det sådan ud: C: \Users\maskine navn.C>chkdsk h: /r /f

Mvh Mikkel
lighthousetech.dk
Avatar billede hjolsen Ekspert
12. juli 2016 - 08:11 #4
Kommandoen er rigtig nok - den skal dog køres som administrator !
Avatar billede ovec Juniormester
12. juli 2016 - 22:12 #5
Hej Alle 3

Så lykkedes det- jeg havde ikke prøvet det før så det var lidt fremmed at foretage en CVHKDSK -  som tidligere nævnt skulle jeg jo foretage en systemafbildning og her kom anmodningen om at lave handlingen.

Imidlertid er jeg ikke kommet meget videre med denne harddisk -  der kommer en meddelelse om at systemafbildning ikke kan foretages, men jeg er rimelig overbevist om at der er en eller anden fejl i den langtfra nye harddisk.

Jeg har også prøvet at  lave en system kopi med Paragon kopierings program - og her kommer også fejl.

Har også prøvet at lave sikkerhedskopien til en anden harddisk og her virker det

Vi slutter sagen og jeg vil sige jer alle tre tak for hjælpen - og ikke mindst for jeres hurtige svar.
Tak alle sammen
m.v.h.
Ove
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
15. juli 2016 - 11:39 #6
Hej Ovec, dejligt at det løste sig. Husk at markere svar, så tråden lukkes og andre kan søge den frem som et svar :)

Mvh Mikkel
Avatar billede ovec Juniormester
17. juli 2016 - 22:41 #7
Hej Mikkel Clement
Tak for din kommentar - jeg slutter sagen  - det havde jeg ikke tænkt på
Mvh
Ove
Avatar billede Fixer 2017 Novice
07. november 2017 - 02:12 #8
Jeg fixede (fejl 0x8007045D I/O-enhedsfejl)
uden brug af software - på min 200 GB xtern harddisk ved at:

1.
  Højreklik på drevet (eks Samsung F:)
2.
  Vælg - EGENSKABER
3.
  Under - FUNKTIONER - vælg UNDERSØG
-  Efter 10 min scanning kunne, jeg slette den fil, som var årsagen.

FOR HELP - Danish - DENMARK - USE Google TRANSLATE